نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 17:48

پیش‌بینی بارش برف و کولاک در مناطق شمالی و شرقی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان این استان، گفت: در این راستا برای مناطق شمالی و شرقی، گردنه ها، محورها و ارتفاعات بارش برف و کولاک پیش‌بینی می شود.

بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در لرستان و ورود سامانه بارشی جدید به آسمان این استان، اظهار داشت: در قالب این سامانه بارشی در برخی نقاط بارش باران، در نقاط سردسیر به ویژه شهرهای شمالی و شرقی بارش برف، در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف پیش بینی می‌شود.

وی، عنوان کرد: در مناطق شمالی و شرقی به خصوص گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی و ارتفاعات استان بارش برف و کولاک را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش باران در برخی نقاط استان، بیان داشت: زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی در استان ظهر یکشنبه خواهد بود.

مرادپور، تصریح کرد: در قالب این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد، مه آلودگی گذرگاه‌ها به همراه کاهش میدان دید و… پیش بینی می‌شود.

وی بر لزوم پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت‌های کشاورزی و حوضچه‌های پرورش ماهی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974905

مهمترین اخبار ایران و جهان: