نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 14:54

۲۰ زمین چمن و ۱۰ سالن ورزشی در زنجان احداث شد

زنجان-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از احداث ۲۰ زمین چمن و ۱۰ سالن ورزشی در راستای توسعه فضاهای ورزشی خبر داد.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی اظهار کرد: در سال‌های اخیر مسابقات ورزشی گروهی و انفرادی در بخش‌های دانش‌آموزی و همکاران فرهنگی تعطیل شده بود و از سال گذشته رشته‌های انفرادی و امسال رشته‌های تیمی از سرگیری شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون مرحله استانی مسابقات ورزشی در رشته‌های فوتبال، فوتسال و سایر موارد در حال برگزاری است، ابراز کرد: در مرحله کشوری نیز با قدرت حضور خواهیم یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به اجرای طرح شهید سلیمانی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این طرح با یک اعتبار مشخص و از طریق هم‌افزایی ظرفیت‌های استانی، سالن‌ها و اماکن ورزشی و زمین چمن در استان‌ها ایجاد می‌شود.

وی اعتبار پیش‌بینی شده استان زنجان برای آغاز طرح شهید سلیمانی را ۱۴ میلیارد برشمرد و افزود: در ابتدا احداث ۱۰ سالن ورزشی، ۱۴ زمین چمن و ۶ زمین بازی شنی در دستور کار قرار گرفت که با توجه به آب و هوای استان زنجان زمین شنی از دستور خارج شد و در نهایت ۲۰ زمین چمن و ۱۰ سالن ورزشی در حال احداث است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این سالن‌ها با صورت امانی توسط آموزش و پرورش و با نظارت نوسازی مدارس احداث می‌شود، بیان کرد: امسال چند زمین ورزشی افتتاح شده و تعدادی نیز در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و سال بعد شاهد افتتاح اکثر این پروژه‌ها خواهیم بود.

وی طرح شهید خرازی را از دیگر برنامه‌های حوزه تربیت بدنی عنوان کرد و گفت: این طرح جامع نیز با مفهوم همبستگی و قوام‌بخشی به سلامت خانواده حائز اهمیت است و ۲۳ سالن ورزشی در سطح استان در روزهای پنجشنبه و جمعه به رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته تا والدین در کنار فرزندان در قالب بازی و مسابقه و در یک فضای بانشاط به ورزش بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ارسال تجهیزات و توزیع اعتبارات بهداشتی با رقم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون نیز تهدیداتی در خصوص همه‌گیری کرونا وجود دارد، هماهنگی در ارتباط با تهیه اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی و تهویه با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

اسماعیلی در مورد المپیادهای ورزشی اظهار کرد: بعد از چندین سال وقفه، بیش از ۶۱ هزار و ۳۰۰ نفر در فرآیند المپیادهای ورزشی قرار گرفتند و فضای شاد و بانشاطی را تجربه می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 997505

مهمترین اخبار ایران و جهان: