نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 16:05

اهدای نخستین نشان «اعتبار هنر» به هنرمند خودآموخته شهرضایی

همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، نخستین نشان اعتبار هنر کشور به مشهدی حسینعلی شبانپورشبان پیر شهرضایی اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به دیدار مشهدی حسینعلی شبانپور، شبان پیر و خوش صدای شهرضایی رفت و ضمن ابلاغ سلام محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جویای حال وی شد.

سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار تکریم و حفظ شأن و جایگاه هنرمندان را وظیفه ذاتی صندوق اعتباری هنر دانست و اظهار داشت: عضویت ایشان برای ما افتخاری بس بزرگ محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پس از قول وزیر، نشان «اعتبار هنر» طراحی شد و مورد تأیید وزیر قرار گرفت، گفت: از این پس این نشان به تمام هنرمندان ناشناخته شهرهای مختلف کشور که در شهر خود اعتبار هنری دارند و در عرصه فرهنگ و هنر تلاش می کنند، اعطا می‌شود.

لازم به ذکر است در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان و حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرضا و آشنایی با شبان پیر شهرضایی، اسماعیلی از اهدای نشان درجه یک هنری به این هنرمند در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: شرایطی فراهم خواهد شد که حسینعلی شبانپور از خدمات مرتبط با صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شود.

 

مشهدی حسینعلی شبانپور متولد ۱۳۱۶ از پنج سالگی به همراه پدرش به شبانی پرداخته و اکنون که ۸۵ سال دارد، در بیابان‌های غرب شهرضا به کار چوپانی مشغول است.

پیرمرد چوپان با اینکه استادی ندیده، آواز را با شنیدن تمرین کرده و در ۱۲ دستگاه موسیقی سنتی حتی راست پنجگاه و چهارگاه آواز می‌خواند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1015193

مهمترین اخبار ایران و جهان: