نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 16:08

تهیه ۱۲ پرونده آثار تاریخی‌ ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی

ایلام-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از تهیه و ارسال ۱۲ پرونده آثار تاریخی فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد شریفی اظهار کرد: پرونده ۱۲ اثر تاریخی فرهنگی از استان ایلام مجموعه آثار بی‌ور، قلا دوآو، مدرسه نصریان، محوطه و گورستان ورتام، پل تاریخی هفتکده، قلعه پیشت قلا، قلعه قلا تهسلار، گورستان کرانجیر، قلعه انجیر، محوطه عزیزآباد، محوطه کاریز و محوطه و گورستان ماز قور، برای ثبت در فهرست آثار ملی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: برای هریک از این آثار از سوی تیم کارشناسی، مستندنگاری و تحقیقات میدانی انجام شده و پرونده این آثار به‌همراه عکس و فیلم برای بررسی نهایی به دفتر شورای ثبت میراث‌فرهنگی کشور ارسال شده است که پس از تصویب شورا در فهرست آثار ملی به ثبت خواهند رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: اهمیت این میراث نه‌تنها در ظاهر فرهنگی آن به‌خودی‌خود بلکه در دانش و مهارت‌ها، ارزش اجتماعی و حتی ابعاد اقتصادی است که از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1010405

مهمترین اخبار ایران و جهان: