نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 15:49

سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران معرفی شد

طی مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید سعید میرزایی به عنوان سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز طی مراسمی با حضور مختار محمدی معاون توسعه مدیریت منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید سعید میرزایی به عنوان سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران معرفی شد.

عقب‌ماندگی شهرها در حوزه فرهنگی

مدیرکل دفتر توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید کشور در این آیین گفت: امروز شهرها در حوزه فرهنگی و اجتماعی و کارکردی با عقب ماندگی‌هایی مواجه هستند که برنامه‌ریزی برای رفع این عقب‌ماندگی‌ها ضروری است.

سید علیرضا مکبری افزود:  توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در مدیریت شهری به این مقوله‌ها توجه کرد.

وی توجه به سه مولفه  فرهنگی، هویت و عدالت و پیشرفت را لازمه توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرها دانست و ادامه داد: هویت و گفتمان عالی شهر اصلی اساسی در توسعه شهری است که غفلت از آن آسیب‌هایی را به همراه دارد.

مدیرکل دفتر توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید کشور همچنین با اشاره به نقش آموزش‌ در پیشبرد امور شهرها گفت: آموزش‌ها باید متناسب با جمعیت شهر باشد و به تناسب هر قشری آموزش خاص در نظر گرفته شود.

ضرورت توجه به  اصول پدافند غیرعامل

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز بر ضرورت توجه به  اصول پدافند غیرعامل و مسائل فرهنگی اجتماعی در شهرهای جدید تاکید کرد و گفت: غفلت از این مهم خسارت‌های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

مختار محمدی مجهز بودن مدیران به عنصر تدبیر را از ضروریات مدیریتی برشمرد و اظهار کرد: در اصول ۱۰۹، ۱۱۵ و ۱۵۷ قانون اساسی کشور یکی از شرایط مدیریتی، داشتن عنصر تدبیر عنوان شده است.

مشکل حمل و نقل در شهر جدید امیرکبیر 

سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران نیز حل مشکل حمل و نقل در شهر جدید امیرکبیر را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و گفت: راه اندازی قطار امیرکبیر ـ اراک ـ مهاجران با توجه به مشکلات حمل و نقلی، حل مشکلات مربوط به کمبود درمانگاه و کادر درمان  وجذب سرمایه گذار در اولویت اقدامات قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 945793

مهمترین اخبار ایران و جهان: