نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 15:58

طرح نام نویسی سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در خراسان جنوبی آغاز شد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح نام نویسی سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در استان شروع شده و شهروندان می‌توانند به سامانه نوبت گیری طرح سنجش به آدرس my.medu.ir اقدام به نوبت گیری طرح سنجش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدعلیرضا موسوی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در حمع خبرنگاران اظهار داشت» از روز دوشنبه سوم بهمن ماه جاری ثبت نام طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: سامانه نوبت گیری طرح سنجش به آدرس my.medu.irاز سوم بهمن ماه جاری فعال است و والدین می توانند اقدام به نوبت گیری طرح سنجش کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به آمار متولدین نیمه دوم سال۹۵ و نیمه اول سال ۹۶، پیش بینی می شود تعداد ۱۸ هزار نوآموز پیش دبستانی استان در مهر سال ۱۴۰۲ وارد پایه اول شوند که تا پایان خرداد سال آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

موسوی نژاد یادآور شد: مراکز شناسایی اختلالات ۱۲ منطقه خراسان جنوبی به عنوان پایگاه های دائمی سنجش فعال می شوند.

وی با اشاره به رایگان بودن تعرفه سنجش نوآموزان عشایری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تعرفه نوبت گیری برای سایر دانش آموزان ۶۰ هزار تومان است که از طریق درگاه الکترونیکی قابل پرداخت است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از استقرار یک پایگاه سنجش کودکان بدو ورود در منطقه دستگردان خبر داد و گفت: انتظار می رود مدیران مناطق ضمن نظارت برنحوه عملکرد پایگاه های سنجش، نسبت به تامین فضای استاندارد و تامین نیروی انسانی مورد نیاز مراکز آموزشی- توانبخشی اقدام کنند.

موسوی نژاد از مدیران آموزش و پرورش شهرسـتان های خراسان جنوبی خواست برای شناسایی و مداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی، اطلاع رسانی لازم برای ثبت سریع اطلاعات نوآموزان جامانده سنجش بدو ورود به دبستان و نوآموزان پیش دبسـتانی در سامانه را به مدارس ابتدایی، مراکزپیش دبستانی و اولیای دانش آموزان انجام دهند.

پایان پیام/69014

منبع: فارس
شناسه خبر: 990849

مهمترین اخبار ایران و جهان: