نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 16:33

بستری۱۶موردمشکوک به کرونادرکهگیلویه وبویراحمد/شیوع سویه جدید

یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در حال حاضر در کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ مورد مشکوک و یک نفر قطعی مبتلا به کرونا بستری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد غلام نژاد ظهر یکشنبه در جلسه ستاد کرونای استان افزود: مرگ و میر در موج‌های قبلی کرونا در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بالا بود.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد مرگ و میر ناشی از سویه‌های قبل کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به آقایان و میانگین سنی این فوتی‌ها ۴۲ تا ۶۲ سال بوده است، گفت: مردم استان در صورت داشتن علائم شبیه سرماخوردگی حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

غلام نژاد تصریح کرد: شیوع سویه جدید امیکرون تا سه هفته آینده در استان محتمل است و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی را جدی نگیریم تا پایان این ماه با موج جدید کرونا روبه رو خواهیم شد.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یکهزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و سهل انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یک زنگ خطر برای شیوع دوباره این ویروس است.

غلام نژاد افزود: ۴۸ درصد مردم استان دز سوم واکسن را تزریق کردند و ۹ درصد مردم استان دز یادآور و یا دز چهارم را تزریق کرده‌اند.

وی تاکید کرد: واکسن برای تزریق به اندازه کافی در استان موجود است و داروی رمدسیور نیز در استان وجود دارد و قرار است دارویی برای پیشگیری از ویروس کرونا از هند وارد کشور ایران شود.

غلام نژاد اظهار داشت: نوعی بیماری شبه کرونا و شبه آنفولانزا در مدارس و مهدکودک‌ها شیوع یافته و کودکان در صورت ابتلاء به این بیماری باید تا پنج روز از رفتن به مهد کودک و مدرسه خودداری کرده و در خانه استراحت کنند.

رئیس سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: با شیوع کرونا در شهرستان‌های دنا و کهگیلویه و زرد شدن این دو شهرستان زنگ خطر شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 990949

مهمترین اخبار ایران و جهان: