نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 16:43

بصیرت و فهم سیاسی مردم در ۹ دی ماه هویدا شد

اصفهان-معاون سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: رفتار سیاسی مردم ایران برآمده از مفاهیم عاشورا و مکتب اسلام است و نهم دی ماه نمونه‌ای از بصیرت مردم در کشاکش فتنه‌ها و آشوب‌هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن شمس ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: نهم دی ماه نمونه‌ای از بصیرت مردم در کشاکش فتنه‌ها و آشوب‌هاست.

وی افزود: رفتار سیاسی مردم ایران برآمده از مفاهیم عاشورا و مکتب اسلام است و حوادث اخیر تحمیل اراده غرب بر اراده مردم بود که در واقع ایران در نظم جدیدی که در منطقه غرب آسیا بر اساس جبهه‌های مقاومت در حال شکل‌گیری است و به قدرت شاخص تبدیل خواهد شد و این مساله در دل دشمن هراس ایجاد کرده است.

معاون سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: آمریکایی‌ها با مشاهده روشن شدن موتور محرک جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، تلاش کردند با طراحی اغتشاشات اخیر و با کمک جنگ رسانه‌ای پیشرفت‌های کشور را به حاشیه بکشانند.

وی بیان داشت: ضعف در مبارزه با مُفسدان اقتصادی و محقق نشدن برخی از برنامه‌های دینی و الهی در سطح جامعه از مهمترین دلایل داخلی آشوب‌های اخیر بود و این امر باعث دامن زدن به طراحی‌های دشمن شد.

شمس تاکید کرد: علاوه بر هوشیاری و فهم سیاسی مردم، اصلاح روش‌های حُکمرانی، مبارزه بی امان با مُفسدان اقتصادی و پاسخگویی همه کارگزاران نظام برای تداوم راه انقلاب اسلامی ایران ضروری است.

وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر یک جنگ تمام عیار ترکیبی و شناختی علیه انقلاب اسلامی بود، افزود: سلاح مؤثر در جنگ ترکیبی و شناختی بصیرت است که با جهاد تبیین محقق و بارور می‌شود.

معاون سازمان بسیج اساتید استان اصفهان مکتب حاج قاسم سلیمانی را تنها یکی از ده‌ها مکتب رویشی انقلاب عنوان کرد و گفت: این مکتب براساس عمل به اسلام، زُهد، ساده زیستی، بصیرت و ولایتمداری است که تبدیل تهدیدها به فرصت و نهراسیدن از آنها از جمله فرمول‌های آن است.
وی ادامه داد: وحدت بین ظرفیت‌های جهان اسلام، راهبرد مکتب حاج قاسم سلیمانی بود که بر مبنای آن اکنون اُفول آمریکا در غرب آسیا را شاهد هستیم.
شمس با بیان اینکه قدرت‌های استکباری افزون بر چهار دهه مشغول مقابله همه جانبه با ملت و حکومت ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: توطئه‌های آنها راه به جایی نخواهد برد همچنانکه امام خمینی (ره) در وصیتنامه سیاسی خود اشاره داشتند که انقلاب اسلامی هدیه و امانت الهی است و به دست امام زمان (عج) خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944149

مهمترین اخبار ایران و جهان: