نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 13:16

دیدار سفیر ایران با وزیر حقوق بشر و شهروندی برزیل

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا با وزیر حقوق بشر و شهروندی برزیل، طرفین بر لزوم همکاری و گفت‌وگوهای حقوق بشری تأکید کردند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حسین قریبی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا با «سیلویو آلمیدا» وزیر حقوق بشر و شهروندی برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات که اولین دیدار رسمی با یکی از وزرای کابینه لولا داسیلو هم محسوب می‌شد، طرفین بر لزوم همکاری‌ و گفت‌وگوهای حقوق بشری برای رسیدن به درک متقابل و استفاده از تجربیات یکدیگر در موضوعات مختلف حقوق بشری تأکید کردند. در همین راستا، برزیل و ایران اقدامات مقدماتی برای تعیین دستورکارهای دیالوگ حقوق بشری و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای حقوق بشر در ابعاد مختلف آن را پیگیری می‌کنند.

سفیر ایران با تبریک انتخاب «آلمیدا» به عنوان وزیر حقوق بشر و شهروندی، برای وی در این جایگاه مهم آرزوی موفقیت و از وی برای انجام سفری به ایران دعوت به عمل آورد.  

 دولت جدید برزیل به ریاست لولا داسیلوا اهتمام ویژه‌ای به بحث حقوق بشر داشته و ارتقای احترام به کرامت انسانی و رفع تبعیض بین انسان‌ها در همه اشکال آن را از برنامه‌های اصلی کار خود قرار داده است. به همین مناسبت وزارت سابق «زنان، خانواده و حقوق بشر» در دولت جدید برزیل به چهار وزارتخانه «زنان»، «برابری نژادی»، «مردمان بومی» و «حقوق بشر و شهروندی» تبدیل شده است که هر کدام ارتقای جنبه‌هایی از حقوق بشر را دنبال می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 985905

مهمترین اخبار ایران و جهان: