نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 16:14

ایپدمی فلج اطفال در کشور آفریقایی سودان

وزارت بهداشت سودان از اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با فلج اطفال در این کشور آفریقایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، وزارت بهداشت سودان از اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با فلج اطفال در این کشور آفریقایی خبر داد.

وزارت بهداشت سودان اعلام کرد: وجود یک کودک آلوده با توجه به جابجایی مداوم جمعیت، چه در داخل از کشور و چه در داخل مرزها، شیوع فلج اطفال در کشورهای همسایه و ایمنی پایین در برابر نوع دوم و خطر بالای انتقال این بیماری مسری، ده‌ها کودک را در سراسر کشور در معرض خطر قرار می‌دهد.

این وزارتخانه تصمیم گرفت مطابق با مقررات بهداشتی بین المللی، سودان را «منطقه اپیدمی فلج اطفال» اعلام و کارزار واکسیناسیون جبرانی علیه فلج اطفال و تب زرد را در استانهای دارفور، غرب سودان، سنار و جنوب شرق این کشور را آغاز کند.

ایپدمی فلج اطفال در کشور آفریقایی سودان

«اسماعیل العدنی»، رئیس اداره مصون سازی وزارت بهداشت سودان در این زمینه گفت: ابتلای ثبت شده مربوط به کودکی است که ازنیجریه وارد سودان شده است و وزارت بهداشت به محض کشف این مورد یک نشست گسترده با شرکای بین المللی برگزار و جزئیات آن را به عنوان بخشی از پاسخ سریع به اطلاع رساند.

وزارت بهداشت سودان، در ۲۲ دسامبر گذشته اعلام کرد که ابتلای یک کودک ۴ ساله در دارفور غربی به فلج اطفال نوع ۲ تأیید شده است.

گفتنی است که سودان سابقه‌ای طولانی در بیماری فلج اطفال دارد، اما مقامات این کشور در سال ۲۰۰۹ پس از انجام اقداماتی در سطح گسترده و پویش‌های آگاهی بخش که با تلاش‌های داخلی و بین المللی برای سالهای متوالی ادامه یافت، این کشور را عاری از بیماری اعلام کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 970749

مهمترین اخبار ایران و جهان: