نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 17:43

حضور بیش از ۱۱ استان در نمایشگاه دستباف اصفهان/ ارائه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای تهیه فرش دستباف

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: بیش از ۱۱ استان در این نمایشگاه صنعت و هنر فرش دستباف کشور حضور دارند، همچنین بیش از ۶ هزار متر فضا به این نمایشگاه اختصاص یافته است.

احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان اظهار داشت: امید است این نمایشگاه نیز همچون گذشته به خوبی برگزار شود و بتوان به عنوان یک فرهنگ و هنر بر عموم مردم اثرگذار باشد و قراردادهایی هم که منعقد می‌شود برای کشور سودبخش باشد.

وی ادامه داد: برای برگزاری این نمایشگاه با برنامه‌ریزی بیش از ۶ ماهه، تمام ارگان‌ها، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و... همکاری کردند و هفته‌ای چند جلسه داشتیم تا این نمایشگاه در شأن فرش ایران و اصفهان برگزار شود.

طحانیان تصریح کرد: بیش از ۱۱ استان در این نمایشگاه صنعت و هنر فرش دستباف کشور حضور دارند، همچنین بیش از ۶ هزار متر فضا به این نمایشگاه اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان افزود: سعی شده که در کنار نمایشگاه حضوری فرش در ۵ تا ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، نمایشگاه مجازی هم داشته باشیم.

برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه حضوری فرش دستباف

وی در ادامه توضیح داد: این نمایشگاه مجازی به مدت سه ماه دایر است و طی این نمایشگاه سعی شده نمایشگاه را به سمت رویداد‌محوری پیش ببریم.

طحانیان عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام در زمینه رویدادمحور کردن نمایشگاه این است که روی فرهنگ مردم اثرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان بیان داشت: در این میان ممکن است که صادرات مشکلاتی را ایجاد کرده باشد اما باید پذیرفت که در میان عموم مردم ما نیز فرش ماشینی بیشتر از فرش دستباف گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه باید دوباره مردم را با فرش دستباف آشتی داد، افزود: امید است که این نمایشگاه یک ویترینی برای صنعت فرش باشد و بتواند دستاوردها و ارتباطات بین تولیدکننده و خریدار را ایجاد کند.

طحانیان خاطرنشان کرد: برای برگزاری این نمایشگاه از شهرداری هم کمک خواستیم تا برای تبلیغات به کمک ما بیاید، نیاز است که همه این هنر را از خودشان بدانند و به گسترش فرهنگ آن کمک کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه مدت برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ۶ روز خواهد بود، گفت: این نمایشگاه از ساعت۱۴ تا ۲۱ در روزهای مشخص‌شده برگزار می‌شود.

وی تأکید داشت: سعی شد دسترسی به نمایشگاه فرش دستباف با ایجاد نمایشگاه مجازی، بیشتر شود؛ هم‌چنین در این مدت سه گروه از روسیه، تاجیکستان و بلاروس به ایران آمدند که با آن‌ها صحبت شده است و به رایزن‌های اقتصادی نیز اطلاع‌رسانی شده است.

طحانیان تصریح کرد: نمایشگاه مجازی چهار زبان دارد که از این طریق سعی شده دسترسی را برای همه مخاطبان بهتر کنیم.

قول وزارت امور خارجه برای همکاری

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود که نمایشگاه خوبی باشد و تصور داریم که کشورهای منطقه علاقمند به حضور باشند و در این زمینه وزارت امور خارجه قول داده است که هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: همچنین بسته‌های تشویقی برای بازدیدکنندگان تهیه کردیم تا میزبان خوبی هم باشیم؛ ضمن اینکه با بانک آینده نیز مذاکره شده است و طی آن قرار شده غرفه‌ای در نمایشگاه داشته باشند و تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید فرش دستباف به متقاضیان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 985049

مهمترین اخبار ایران و جهان: