نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 18:10

مصرف گاز تایباد ۱۸ درصد در اوج بحران کاهش یافت

فرماندار تایباد گفت: مصرف گاز در این شهرستان در اوج بحران ۱۸ درصد کاهش یافت که همراهی مردم در این زمینه مؤثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، مهدی دونده عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران تایباد اظهار کرد: با همکاری مردم و بازاریان در صرفه‌جویی انرژی، مصرف گاز در این شهرستان بیش از ۱۸ درصد کاهش را تجربه کرد که این میزان کاهش در اوج بحران صورت گرفته است و بدون شک بدون همراهی مردم چنین اتفاقی رقم نمی‌خورد. 

وی ادامه داد: اصناف با صرفه‌جویی، علمای شیعه و اهل سنت با آگاهی بخشی و اصحاب رسانه با اطلاع‌رسانی و انعکاس واقعیت‌ها کمک‌حال ستاد مدیریت بحران بودند. 

دونده بیان کرد: در هنگام قطع گاز ۹ هزار مشترک تایبادی به علت نقص فنی در خطوط سراسری، با تلاش و نیز ساماندهی کارکنان شرکت گاز، در هر ساعت گاز سه هزار مشترک وصل شد. 

فرماندار تایباد تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان ازلحاظ گازرسانی مشکلی ندارد اما با توجه به افت فشار گاز همچنان نیاز صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف احساس می‌شود. 

این مقام مسئول اضافه کرد: میزان ۵۰ هزار لیتر سوخت جایگزین بین مرغداران و دیگر صنایع توزیع شد و اکنون ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید ذخیره‌شده و در صورت بروز مشکل عرضه خواهد شد. 

 

مدیریت بحران گاز کار بزرگی بود

در ادامه امام‌جمعه اهل سنت تایباد اظهار کرد: مدیریت بحران گاز کار بزرگی بود و اگر کمی غفلت می‌شد، ممکن بود شرایطی مانند تربت‌جام در تایباد ایجاد شود. 

مولوی غلام نبی توکلی افزود: بازخوردهای مردمی در فضای مجازی حکایت از رضایت از عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرستان دارد و قدردان مسئولان هستیم. 

وی ادامه داد: تاکنون چنین آب و هوایی در تایباد تجربه نشده است و لازم است صرفه‌جویی مردم در مصرف گاز، این منبع خدادادی، ادامه‌دار باشد. 

امام‌جمعه اهل سنت تایباد بیان کرد: قطعی‌های اتفاق افتاده با مدیریت جهادی رفع شد و از هوشیاری و صبر شهروندان و روستانشینان هم سپاسگذاریم. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 985149

مهمترین اخبار ایران و جهان: