نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 23:43

صدور ۲ مجوز واحدهای فناور در مرکز رشد اردبیل

اردبیل - رئیس مرکز نوآوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مجوز فعالیت دو واحد فناور در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری اردبیل صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت هدایت شامگاه سه شنبه در نشست با واحدها و هسته فناور برتر دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های صنعتی سازگار و شرکت اکسیر طبیعت صدرا دو واحد فناور مستقر در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هستند که موفق به اخذ تاییدیه دانش بنیان شدند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های صنعتی با فعالیت تولید، نشر، پژوهش و آموزش در حوزه برق، الکترونیک و مهندسی پزشکی با داشتن چهار مجموعه فناور در درون خود در سه سال گذشته توانسته است اقدامات و فعالیت‌های فناورانه‌ای را در حوزه‌های برق، الکترونیک و تجهیزات پزشکی ارائه دهد.

رئیس مرکز نوآوری دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: این مجموعه‌ها مانند حلقه‌های یک زنجیر مکمل یکدیگر بوده و مسیر کامل از ایده تا محصول را به صورت یکجا در دل خود دارد.

هدایت ادامه داد: دیگر واحد دارای مجوز نیز در زمینه‌های تولید متابولیت های دارویی گیاهان از طریق کشت ریشه‌های موبین، تولید ترکیبات دارویی گیاهی، تولید محصولات کشاورزی، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و غیره فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: اولین مجموعه و حلقه شروع زنجیره فعالیت‌های دانش بنیان این مجموعه با برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی توانسته است ۱۲۰ تیم تحقیقاتی متشکل از ۳۱۰ دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاهی را جذب و پس از ارائه آموزش‌های مختلف به آنان به فعالیت‌های خود عمق بیشتری ببخشد.

رئیس مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: این شرکت تاکنون بیش از ۶۰ مقاله داخلی و خارجی را بر مبنای تولیدات خود مرکز پژوهش‌های صنعتی سازگار ارائه کرده و این پژوهش‌ها منجر به ثبت ۵ اختراع و تألیف و ترجمه ۱۸ جلد کتاب نیز شده است.

هدایت اظهار کرد: بخش دوم این مرکز مجموعه سابتل است که توانسته است بیش از ۱۲ محصول از جمله Chipset ثبت سیگنال‌های حیاتی را پس از اخذ مجوزهای لازم از جمله تائیدیه سازمان پژوهش‌های صنعتی ایران و پروانه بهره برداری صنعتی به تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال تولید نماید.

وی بیان کرد: سومین بخش این مرکز آزمایشگاه علوم شناختی است که عضو فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری بوده و هشت خدمت مختلف در حوزه‌های برق و علوم شناختی ارائه می‌کند که در سال گذشته نیز بیش از ۸۰ فعالیت آزمایشگاهی و دانشگاهی را به افراد ارائه کرده است.

هدایت گفت: این مرکز همچنین با اخذ مجوز راه اندازی یک مؤسسه انتشارات با عنوان انتشارات پادمیرا توانسته است زنجیره پژوهشی تولیدی خود را تکمیل کرده و اقدام به چاپ و نشر تخصصی کتب و مجلات علمی و نشر یافته‌های محققین فعال در این مرکز و سایر تحقیقات تخصصی این حوزه کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 983549

مهمترین اخبار ایران و جهان: