نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 16:02

محل هزینه‌کردهای مالیات بر ارزش‌افزوده شهرداری زنجان شفاف است

زنجان-رئیس شورای اسلامی شهر زنجان معتقد است: همه اقدامات و حتی بودجه و محل هزینه‌کردهای مالیات بر ارزش‌افزوده در شهرداری زنجان کاملا مشخص و شفاف است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ناصحی‌مقدم ظهر سه شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه شفاف‌سازی به عهده مسئولان اجرایی است نه مسئولانی که خود مطالبه‌گر هستند، گفت: همه اقدامات و حتی بودجه و محل هزینه‌کردهای مالیات بر ارزش‌افزوده در شهرداری زنجان کاملاً مشخص و شفاف است.

وی با اشاره به مطالبی که در رسانه‌ها از قول رئیس سازمان امور مالیاتی منتشر می‌شود که خطاب آن به شورای اسلامی شهر در خصوص شفاف‌سازی در هزینه‌کرد ارزش‌افزوده بوده است، افزود: شورای شهر نماینده مردم است و از مسئولان اجرایی در خصوص اقدامات انجام شده مطالبه می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: همه اقدامات و حتی بودجه و محل هزینه‌کردهای مالیات بر ارزش‌افزوده در شهرداری زنجان کاملاً مشخص و شفاف است.

ناصحی مقدم افزود: بودجه شهرداری هفته گذشته به ریز و شفاف به رسانه‌ها عرضه شد و بودجه مصوب نیز در نهایت شفاف و روشن منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۸۰ میلیارد تومان طی ۹ ماه گذشته وصولی مالیات ارزش‌افزوده ما بوده است، افزود: مالیات ارزش‌افزوده ۹ درصد است که یک درصد آن سهم وزارت بهداشت، ۴ درصد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان و ۴ درصد نیز مالیاتی است که وصول می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه خواستار شفاف‌سازی مالیات‌های جمع‌آوری شده در استان هستیم، گفت: طبق قانون مالیات بر ارزش‌افزوده هر سه ماه یک‌بار سازمان امور مالیاتی موظف است سیاهه درآمدهای مالیاتی را به تفکیک اعلام کند که تاکنون این موضوع محقق نشده است.

ناصحی مقدم با بیان اینکه از مردم زنجان با پرداخت به موقع مالیات به روند اجرای پروژه‌های عمران شهر کمک می کنند، افزود: باید مردم بدانند مالیات وصولی به چه میزان بوده و کجا هزینه شده زیرا آن چیزی که به شهرداری داده شده، تنها ۱۰ درصد مالیات‌های وصولی استان است.

وی با بیان اینکه دنبال شورای شهر و شهرداری زنجان به دنبال چالش نیست و هدف‌مان خدمت است، گفت: نباید طوری صحبت شود که مردم ناامید شوند و احساس کنند پول‌های‌شان حیف و میل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: نباید سر مردم منت بگذاریم زیرا پول مردم را گرفته و برای خودشان هزینه می‌کنیم و پولی که گرفتیم باید درست و در جای خود هزینه شود تا مردم ثمره آن را ببینند.

ناصحی‌مقدم افزود: از مسئولان اجرایی تقاضا داریم خود را نسبت به مردم پاسخ‌گو بدانند و نباید برای جایگاه‌های خودمان تبلیغ کنیم بلکه هدف باید خدمت به آنان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با اشاره به قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی توسط دشمنان، گفت: سپاه تنها ارگان حامی مستضعفان جهان است از دولت‌های ظالم و مستکبر انتظاری نمی‌رود و سپاه خدمات ارزشمندی از ابتدای انقلاب تاکنون انجام داده و همواره حافظ امنیت بوده است و ما همیشه حامی این نهاد هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 995249

مهمترین اخبار ایران و جهان: