نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 20:59

مجازات‌های جایگزین حبس باعث اعتماد بیشتر شهروندان به دستگاه قضا می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: اتقان آراء و استفاده بیشتر و بهتر از تأسیسات حقوقی و کیفرخواست شفاهی و اعمال مجازات های جایگزین حبس باعث افزایش اعتماد بیشتر به دستگاه قضایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: قضات در رسیدگی هایشان باید تمام تلاششان بر این باشد که رسیدگی های قضایی، اتقان آراء و استفاده بیشتر و بهتر از تأسیسات حقوقی و کیفرخواست شفاهی و اعمال مجازات های جایگزین حبس سرلوحه فعالیتشان باشد زیرا این موارد باعث افزایش اعتماد به دستگاه قضایی خواهد شد.

وی با بیان اهمیت  اتقان آراء در روند تحقق عدالت قضایی گفت: مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند که عدالت در تصمیم گیری ها و صدور آراء مستحکم و مدلل را محور توجه خود قرار دهند، لذا باید به گونه ای عمل شود که از صدور آراء متزلزل و فاقد مبانی مستحکم قانونی اجتناب گردد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی افزود:انتظار می رود هم قضات و هم کارکنان اداری در عین رعایت قوانین و مقررات نسبت یکدیگر و نیز ارباب رجوع با سعه صدر، صبر و حوصله کافی و خوشرویی و حسن خلق رفتار کنند.

 براتی زاده بیان داشت: بدون تردید تطبیق روندها و رفتارها با موازین قانونی و ارتقاء سطح تعاملات و همکاری های فی مابین در هر دستگاهی، می تواند شاخص های عملکردی را به بهترین وجه ممکن بهبود بخشد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 957449

مهمترین اخبار ایران و جهان: