نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 20:36

آغاز پویش «کودکان سایبری» در اردبیل

اردبیل- رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: سومین پویش «کودکان سایبری» با هدف ارتقای امنیت کودکان در فضای مجازی در استان اردبیل آغاز شد.

علی قهرمان‌طالع در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قالب این پویش تلاش بر همراهی خانواده‌ها در آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان به آسیب‌های فضای مجازی و مراقبت از این فضا است تا گرفتاری و درگیری بیشتری را در فضای مجازی شاهد نباشیم.

وی تصریح کرد: فضای مجازی شبیه دریای عمیق و پهناوری است که غرق شدن در آن با آسیب‌ها و تهدیدهای متعدد سلامت روحی و روانی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند که اگر مراقبت‌های لازم انجام نشود، امکان غرق شدن در این دریا وجود دارد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: پلیس فتا تلاش می‌کند تا با ارائه مشاوره‌ها به خانواده‌ها و افراد مطلع در این حوزه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان زمینه حضور سالم آنها را در این فضا فراهم کند.

قهرمان‌طالع افزود: عمده کودکان با هدف بازی و انجام برخی کارها و فعالیت‌های آموزشی وارد فضای مجازی می‌شوند که متأسفانه حریم خصوصی در این فضا مورد هجمه قرار گرفته و این حرکت‌ها آسیب‌های جدی را به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با رصد شرایط موجود، انتظار می‌رود با همراهی والدین مهارت کودکان و نوجوانان ما در استفاده از فضای مجازی ارتقا یافته و ما سواد رسانه‌ای خودمان را افزایش دهیم.

قهرمان‌طالع اضافه کرد: پلیس فتا تلاش می‌کند تا با آگاه‌سازی و هشدارهای به موقع خانواده‌ها را نسبت به هم ریختگی و رهاشدگی فضای مجازی بیشتر آگاه کرده و زمینه بهره‌برداری درست از این فضا را برای کودکان و نوجوانان فراهم کند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل بیان کرد: از ۲۴ دی ماه این پویش با رویکرد اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی آغاز شده و سعی ما بر این است تا کودکان و نوجوانان بیش از گذشته با بایدها و نبایدها و همچنین ممنوعیت ورود به حریم خصوصی آشنایی پیدا کرده و زمینه بهره‌برداری درست و منطقی از این فضا فراهم آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 981293

مهمترین اخبار ایران و جهان: