نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 10:19

برای مقابله با فتنه‌های پیچیده دشمن باید مجهز و آماده باشیم

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید از نظر دفاعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و بصیرتی قوی شویم، گفت: قطعاً فتنه‌های پیچیده‌تری هم پیش رو داریم که باید برای مقابله با آن‌ها مجهز و آماده شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره سوم بصیرت مدیران لایه دوم فرماندهی انتظامی استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه نظم و امنیت اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی و از اصول حاکمیتی در یک نظام داشتن بصیرت است.

وی تفکر، تعقل، تامل، یاد خدا کردن، دعا، اخلاص و تقوا را از عوامل رشد بصیرت در انسان برشمرد و گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند:« اندیشه و فکر کنید تا بصیرت یابید و از عبرت‌ها بیاموزید.»

سالک افزود: از نگاه امیرالمومنین(ع) یک مدیر در نظام اسلامی باید اهل بصیرت، صبر و شکیبایی، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی بوده و یک اسلام‌شناس و حق‌شناس باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طول ۴۳ سال انقلاب مدیرانی همچون بنی صدر و برخی از اعضای شورای دولت موقت را داشتیم که بصیرت لازم را نداشتند و به همین واسطه نیز به این انقلاب ضربه زدند.

وی با تأکید بر اینکه باید از نظر دفاعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و بصیرتی قوی شویم، بیان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن فتنه‌ها و درگیری‌های مختلفی را از کردستان گرفته تا سیستان و بلوچستان در این کشور پیاده کرد و در فتنه اخیر هم تمام گروه‌های ضد انقلاب و معاند همچون تجزیه‌طلب‌ها، کومله، دمکرات و مجاهدین خلق و سلطنت‌طلب‌ها را بر علیه نظام ما تجهیز کرد و قطعاً فتنه‌های پیچیده‌تری هم پیش رو داریم که باید برای مقابله با آن‌ها مجهز و آماده شویم.

سالک تسخیر ذهن‌ها را شیوه جنگ شناختی عنوان کرد و گفت: در این جنگ اگر ذهن‌ها را تسخیر کردند، شما را مدیریت می‌کنند و بدون اینکه بدانید در میدان دشمن می‌جنگید.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اخلاص را یکی از راه‌های رشد بصیرت در انسان عنوان کرد و افزود: وقتی اخلاص در نزد شما واقع شد و تحقق پیدا کرد شما صاحب بصیرت هستید و درک شما بیشتر می‌شود و فریب نمی‌خورید و طمع نمی‌کنید.

وی ادامه داد: امروز نیروهای انتظامی نوک پیکان برخورد با ناهنجاری‌ها در جامعه هستند، بنابراین این نیروها باید قویترین عنصر از نظر بصیرت باشند.

سالک عنوان کرد: در فتنه اخیر نیروی انتظامی با تمام اقتداری که داشت، مظلوم واقع شد و مقام معظم رهبری هم فرمودند که به سازمان انتظامی کشور بیشتر از همه ظلم شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نیروها آیه «رحماء بینهم» را به خوبی محقق کردند و آغوش خود را به سمت جوانان فریب خورده باز کردند تا آن‌ها را از این دامی که دشمن برایشان پهن کرده نجات دهند، اما در این بین تعداد زیادی از آن‌ها مجروح شده و تعدادی هم شربت شهادت را نوشیدند.

وی حضرت امام خامنه‌ای را قلب تپنده نظام عنوان کرد و گفت: تا زمانی که به این قلب و به جانبازان و ایثارگران و شهدا وصل هستیم، همه یک مشت محکم می‌شویم و این مشت اگر به دهان هر یاوه‌گویی خورد دندان‌های آن دهان را خرد می‌کند، بنابراین باید همه ما وحدت خود را حول محور ولایت و ستون خیمه نظام حفظ کنیم.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 979805

مهمترین اخبار ایران و جهان: