نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 23:00

چرا سامانه «برپا» ایجاد شد؟

مسؤول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه (برپا) صرفاً یک سامانه شناسایی افراد علاقه‌مند به تدریس و اتصال مدیریتی است و محتوا و کلاس ‌های آموزشی در بستر شبکه (شاد) تبادل می‌‌شود.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خان‌محمدی مسؤول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با مشارکت ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کشور، سامانه «برپا» به منظور پشتیبانی آموزشی از دانش‌آموزان نیازمند طراحی و با حضور وزیر آموزش و پرورش و جانشین وزیر کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: هدف اصلی راه‌اندازی این سامانه، شناسایی و حمایت علمی از دانش‌آموزان نیازمند است.

مسؤول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از راه‌های تحقق عدالت تربیتی در سراسر کشور، ایجاد فرصت دسترسی همگانی به آموزش و امکانات آموزشی است؛ قرارگاه جهادی با کمک معاونت‌های آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه تلاش می‌کند فاصله دانش‌آموزان با دسترسی‌های آموزشی را کاهش دهد و بستر را برای بهره‌مندی مستمر دانش‌آموزان از روش‌ها و محتواهای به‌روز آموزشی فراهم آورد.

خان‌محمدی گفت: سامانه (برپا) صرفاً یک سامانه شناسایی و اتصال مدیریتی است و محتوا و کلاس‌های آموزشی در بستر شبکه (شاد) تبادل می‌شود؛ معلمان شاغل و بازنشسته‌ای که علاقه‌مند به تدریس هستند می‌توانند بخشی از وقت خود را برای کمک درسی به دانش‌آموزان نیازمند اختصاص دهند، با ورود به این سامانه آمادگی خود را اعلام می‌کنند و دانش‌آموزان نیز در طرف مقابل از ظرفیت این معلمان بهره‌مند خواهند شد.

مسؤول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی افزود: این فعالیت یک اقدام خداپسندانه و یک نوع نذر فرهنگی است که با اختصاص زمانی محدود، اجری نامحدود نصیب مشارکت کنندگان خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1013949

مهمترین اخبار ایران و جهان: