نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 12:01

۳ تیم عملیاتی هلال احمر مهاباد به خوی اعزام شد

ارومیه - رئیس هلال احمر مهاباد گفت: سه تیم عملیاتی ۵ نفره این جمعیت برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده خوی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر قادرزاده در این زمینه افزود: در پی وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در خوی، نیروهای امدادی و عملیاتی مهاباد به حالت آماده باش درآمدند و بر اساس دستور سازمان امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی سه تیم تخصصی عملیاتی این جمعیت با استفاده از ۲ دستگاه خودرو مجهز برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این تیم‌های اعزامی به منظور کمک در امر تخلیه و بارگیری، توزیع اقلام، آوار برداری و اسکان موقت و برپایی چادر برای زلزله زدگان اعزام شده و تا زمان نیاز در این مناطق خدمت خواهند کرد.

رئیس هلال احمر مهاباد در خصوص ارسال محموله های امدادی به مناطق زلزله زده نیز اظهار کرد: تاکنون یک محموله شامل ۸۰ تخته چادر ارسال شده و با توجه به نیازهای اعلام شده محموله های دیگری امروز و فردا ارسال می شود.

وی افزود: این جمعیت آمادگی کامل برای هرگونه ارسال اقلام یا اعزام تیم های تخصصی را براساس نیاز منطقه زلزله زده دارد و تا پایداری شرایط هموطنان در کنار آنان خواهد ماند.

قادرزاده از اهالی شهرستان خوی خواست با امدادگران جمعیت هلال احمر همکاری لازم را داشته باشند تا مراحل امداد رسانی و خدمات رسانی در منطقه زلزله زده تسریع یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1004605

مهمترین اخبار ایران و جهان: