نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 09:31

آزادی ۳۰۲ زندانی جرائم غیرعمد در استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از آزادی ۳۰۲ زندانی جرائم غیرعمد در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی با اشاره به اهمیت برگزاری جشن های گلریزان در اعیاد مذهبی و استفاده از ظرفیت خیرین نیکوسرشت به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومین مالی، اظهار داشت: سلسله جشن ها و مراسم های گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد دارای شرایط آزادی، با هدف بازگشت زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده ها و حمایت و توانمند سازی ایشان، برنامه ریزی شده که برنامه ویژه آن در شهرستان ساوه برگزار شد.

وی ضمن قدردانی و تشکر از اهتمام تمامی مسئولین قضایی و اجرایی شهرستان ساوه به خاطر برگزاری باشکوه این جشن، بیان داشت: هرکسی تلاش کند برای گره گشایی از مشکل برادر خود بسیار با ارزش است، بابرگزاری این مراسم ها حمایت از خانواده زندانی مستحق آزادی صورت می پذیرد تا هرچه سریع تر مددجو و سرپرست خانواده به کانون گرم خانواده خویش بازگردد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: در مراسمی که با همت بلند خیرین ساوجی برگزار شد، مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال جمع آوری شد که نسبت به مراسم سال قبل افزایش ۳ برابری را نشان می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی گفت: امسال تاکنون ۳۰۲ نفر از محکومین مالی و زندانیان جرائم غیر عمد استان مرکزی با مجموع بدهی 188 میلیارد تومان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده خویش بازگردد.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان مرکزی اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه هایی از آموزه های دینی ما و مطابق رفتار الگوهای ائمه اطهار است و امید داریم با برگزاری این گونه برنامه ها بتوانیم در جهت آزاد سازی هر چه بیشتر زندانیان جرائم غیرعمد قدمی برداریم و این قشر را به درک صحیح از زندگی هدایت کرد و گامی در راستای مستحکم شدن بنیان خانواده ها برداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پایان با اشاره به تداوم برگزاری جشن های گلریزان تا پایان سال در دیگر شهرستان های استان نظیر: خمین، محلات، دلیجان و اراک که با هدف آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد انجام خواهد شد از مردم خیر و نوع دوست استان دعوت کرد برای آزادی این مددجویان بشتابند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091793

مهمترین اخبار ایران و جهان: