نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 08:56

آمادگی پلیس برای چهارشنبه آخر سال/ کشف یک تن پیش‌نیاز و 2 میلیون مواد محترقه

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پلیس هیچوقت مخالف شادی نیست و به آئین چهارشنبه آخر سال هم نه به دید امنیتی بلکه به دید اجتماعی نگاه می‌کند، گفت: در راستای تامین امنیت آئین چهارشنبه آخر سال، نیروهای پلیس از بعد از ظهر روز سه‌شنبه به صورت 100 درصد آماده خواهد بود.

حمیدرضا قدیمی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر اینکه شب چهارشنبه آخر سال از دیرباز، ایام شادی بوده است که در سال‌های اخیر از حالت عادی خارج شده است، اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد، این آئین شادی‌بخش را در سال‌های اخیر تبدیل به ایجاد خسارت جبران ناپذیر و مزاحمت برای دیگران کرده و حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند.

 معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پلیس هیچوقت مخالف شادی نیست و به آئین چهارشنبه آخر سال هم نه به دید امنیتی بلکه به دید اجتماعی نگاه می‌کند، افزود: در راستای تامین امنیت آئین چهارشنبه آخر سال، نیروهای پلیس از فردا بعد از ظهر، به صورت 100 درصد آماده خواهد بود.

وی رویکرد پلیس در چهارشنبه آخر سال را پیشگیری و مقابله‌ای عنوان و تصریح کرد: در راستای پیشگیری از وقوع حوادث پلیس بیش از یک تن مواد پیش‌ساز و 2 میلیون انواع مواد محترقه کشف و ضبط کرده است.

قدیمی با تاکید بر اینکه با افرادی که در چهارشنبه آخر سال اقدام اختلال در امنیت و سلامت مردم و همچنین ایجاد ترافیک برای آحاد جامعه کنند برابر قانون برخورد می‌شود، ادامه داد: وسایط نقلیه مخلان نظم و امنیت توقیف خواهد شد.

 معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان با توصیه به خانواده‌ها برای مراقبت بیشتر از فرزندان خود افزود: پیشنهاد پلیس برگزاری آئین چهارشنبه آخر سال به صورت خانواده محور و محله‌محور است.

وی انتظار پلیس از خانواده‌های را نظارت بیشتر بر فرزندان به ویژه در این ایام و کنترل خرید‌های آن‌ها دانست و گفت: شهروندان هوای خانواده‌هایی که مریض و سالمند دارند و یا کودکان و بانوان را داشته باشند، چرا که اقدامات خارج از عرف، امنیت روانی  جسمی را به خطر می‌اندازد.

قدیمی با تاکید بر آمادگی پلیس در طول شبانه‌روز برای ایجاد نظم و امنیت گفت: شهروندان در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند با مرکز 110 تماس گرفته و از پلیس خدمات دریافت کنند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091693

مهمترین اخبار ایران و جهان: