نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 09:00

۷۵ هزار هکتار از جنگل‌های گلستان نهال‌کاری و احیا شد

گرگان- معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان گفت: گلستان با ۷۵ هزار هکتار نهالکاری، عملیات احیا و بازتوانی رویشگاه های جنگلی در زمره مناطق پیشرو کشور تلقی می شود.

جهانبخش صادقیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال آینده پویش کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور عملیاتی می‌شود، یعنی صرفاً کاشت نهال هدف گذاری نشده بلکه همه تلاش بر این است که نهال‌ها به درخت تبدیل شوند.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: آمار دقیقی از میزان نهال‌هایی که در سنوات قبل خشک شده و یا به درخت تبدیل شده‌اند در دسترس نیست اما در سه الی چهار سال اخیر به سبب شرایط بد بارشی و خشکسالی شدید، بخشی از نهال‌ها، خشک شده است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم تا گونه‌های متناسب و همخوان با اقلیم‌ها و رویشگاه‌های گلستان انتخاب و غرس شود تا هدر رفت نهال‌ها از بین برود.

صادقیان افزود: پس از انقلاب در زمینه جنگل کاری اقدامات مطلوبی انجام شده است و گلستان با حدود ۷۵ هزار هکتار جنگل کاری در رتبه‌های شاخص عملیات‌های احیایی و بازتوانی جنگل در کشور قرار دارد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: در قالب طرحی نوین، مقرر است تا علاوه بر ثبت مشخصات نهالکاران و تعداد نهال‌ها، موقعیت مکانی هر نهال روی سامانه‌های اینترنتی مشخص و جانمایی شود.

صادقیان گفت: برای بقای نهال‌های کاشته شده، علاوه بر اقدامات سخت افزاری و حفاظتی باید روی مسائل فرهنگی و اجتماعی اهالی منطقه اقدامات شاخصی انجام دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1073293

مهمترین اخبار ایران و جهان: