نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 22:46

هتل بزرگ گنبدکاووس همچنان در آرزوی افتتاح رسمی

بیش از یکسال و چند ماه از تکمیل تنها هتل بزرگ شهرستان گنبدکاووس می گذرد اما همچنان در بلاتکلیفی بهره برداری و افتتاح رسمی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، با وجود ظرفیت های بسیار در حوزه گردشگری، کشاورزی، قومیتی و بازرگانی از یک طرف و ثبت جهانی برج قابوس از طرف دیگر، ظرفیت و فرصت خوبی در جذب گردشگر دارد، اما شهرستان گنبد با وجود تمام این ظرفیت ها، از داشتن هتل برای جذب، اسکان و پذیرایی گردشگران محروم مانده است.

در سالیان گذشته با کمک سرمایه گذار بخش خصوصی یک مجموعه کامل و جامع به نام "وارنا" در زمینی به مساحت ۱۲ هزارو ۴۰۰ مترمربع و زیربنای حدود 30هزار مترمربع با داشتن امکاناتی از جمله: هتل ممتاز با ۲۳ اتاق دارای تخت های سه و چهار نفره با ظرفیت ۸۰ نفر با امکانات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و سایر امکانات بسیار مدرن، سالن های سینمایی چند منظوره تجهیز شده با آخرین فناوری های صوتی و تصویری روز دنیاو دکوراسیون متنوع و زیبا برای نمایش فیلم های سینمایی با بهترین کیفیت و امکان برگزاری سمینارها، همایش ها و آمفی تئاتر که در زمره سالن های برتر سینمایی کشور است که با هزینه بالغ بر 4500 میلیارد ریال معادل احداث شده و بخشی از هزینه های این پروژه با دریافت تسهیلات بانکی تامین شده است.

با توجه به اینکه شهرستان گنبدکاووس دارای ظرفیت های خوبی در حوزه ورزشی، اقتصادی، گردشگری و غیره دارد و از طرف دیگر با وجود چنین ظرفیت هایی، این شهرستان نیازمند یک مجموعه کامل و جامع بوده که پروژه مجتمع وارنا می تواند پاسخگوی مناسبی در همه حوزه ها برای جذب، اسکان و پذیرایی گردشگران، میهمانان و قهرمانان و ورزشکاران داخلی و خارجی باشد چرا با وجود گذشت بیش از یکسال و اندی از تکمیل آن،این پروژه به بهره برداری نمی رسد.

پروژه اشتغالزایی 500نفره

گزارش خبرنگار فارس از روند احداث و بهره برداری این پروژه حاکی از آن است که با بهره برداری از این هتل قریب به ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و 1000نفر به صورت غیرمستقیم مشغول کار خواهند شد.

دهه فجر امسال علی رغم قول های داده شده و انتظارات مردمی و خبرنگاران، دستگاه های متولی و حتی تیم سازنده و بهره بردار از علل عدم افتتاح آن سخن نگفته و بهره برداری از این مجموعه را به آینده موکول کردند.

باتوجه به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش سفرهای نوروزی و گردشگری انتظار می رود شاهد بهره برداری رسمی از این مجموعه که تحولی در توسعه و پیشرفت شهرستان و شرق استان خواهد بود، باشیم.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1053305

مهمترین اخبار ایران و جهان: