نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 16:18

پاسداران بازوان توانمند جمهوری اسلامی در منطقه هستند

قزوین- امام جمعه قزوین، پاسداران را بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه دانست و گفت: اقتدار سپاه برای این نظام آبرو و عزت آفریده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: ماه رجب و شعبان ماه استغفار از بدی‌ها و سیاهی‌ها است.

وی افزود: ماه شعبان ماه آمادگی جستن برای حضور در ماه رمضان و بهره بردن از ایام لیله‌القدر است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد امام حسین (ع) بیان کرد: فردی مثل شهید سلیمانی که بیان می‌کرد «ما ملت امام حسینیم» توانست افراد زیادی را به سیره امام حسین (ع) متصل کرده و آنها را عاشق اباعبدالله (ع) کند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز جانباز ادامه داد: حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) بصیرت بسیار بالایی داشت و چون اهل قرآن و تقوا بود قدرت تشخیص و بصیرت بسیار بالایی داشت.

آیت الله عابدینی با تاکید بر اینکه از نظر امام صادق (ع) عباس (ع) در ایمان بسیار باصلابت و محکم بود و هیچ چیزی نمی‌توانست او را از ایمانش برگرداند، عنوان کرد: حضرت عباس هرگز در برابر مطامع دنیوی خود را نباخت و بسیار در ایمان مستحکم بود.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت از استقامت‌کنندگان در راه خدا سخن گفته است، حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) از مصادیق این آیه و از اجراکنندگان استقامت در راه خدا بود، ترس و نگرانی را کنار زده بود و بهشت را قبل از اینکه از دنیا برود مشاهده کرده بود.

وی با اشاره به فرارسیدن روز پاسدار، پاسداران را بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه دانست و ادامه داد: اقتدار سپاه برای این نظام آبرو و عزت آفریده است.

آیت الله عابدینی جانبازان را اسوه‌های مقاومت، ایستادگی دانست و بیان کرد: باید از خانواده‌های جانبازان برای این ایستادگی و صبوری تشکر کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز مهندس تاکید کرد: پیشرفت‌های چشم گیری در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه مهندسی داشته ایم اما نباید نسبت به نظارت‌ها بر احداث بناها غافل شویم.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تولید علم، صنعت، کشاورزی و عرصه‌های دیگر پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته ایم اما نیاز است استحکام و ایمنی را در ساخت و سازها رعایت کنیم تا در موقع حادثه با مشکلاتی که در سوریه و ترکیه رخ داد روبرو نشویم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی بیان کرد: دستگاه‌های حکومتی وظیفه سنگینی در برابر جم روز افزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان، نوجوانان و حتی نونهالان دارند و باید در این راستا برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

آیت الله عابدینی در پایان یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند علمی که تربیت و تزکیه در آن نباشد، فایده‌ای به همراه ندارد و بایستی همواره سراغ علم‌هایی برویم که برای جامعه فایده داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054305

مهمترین اخبار ایران و جهان: