نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 10:15

برخورداری مناطق مرزی کردستان از گاز، مصداق توسعه رفاه اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای برای افزایش رفاه در مناطق دوردست و کم‌برخوردار انجام داده که می‌توان به شاخص برخورداری دورترین مناطق مرزی در شهرستان‌های مریوان و بانه از گاز طبیعی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دیواندره، به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 17 پروژه گازرسانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان و برخی مدیران استانی و شهرستانی به نمایندگی در مسجد روستای شریف‌آباد دیواندره به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در آئین بهره‌برداری از این پروژه‌های گازرسانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: شرکت گاز استان کردستان با توانایی و پشتکار مشغول به خدمت‌رسانی به مردم شریف و نجیب و مرزدار این خطه از ایران اسلامی هستند و نمود این خدمات و توسعه رفاه اجتماعی و عدالت توسعه در روستاهای استان کردستان بسیار مشهود است.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه در بخش گاز و در زمینه‌های توسعه خدمات گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان اقدامات بسیار مثبتی انجام شده و اکنون مردم کردستان در زمینه تامین انرژی برای مصارف خانگی و صنعتی به رفاه مطلوبی دست یافته و هیچ دغدغه‌ای برای تامین انرژی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان داشت: تاکنون بیش از 200 سفر داخل استان انجام داده‌ام و در روستاهایی که دارای مسیرهای خاکی و صعب‌العبور است و از شهرها فاصله زیادی دارد و دسترسی به امکانات بسیار سخت است ولی علمک‌های گاز مشاهده شده که نشانگر گسترش شبکه‌های گازرسانی است.

وی افزود: این اقدام تصویر زیبایی را در ذهن تجسم می‌کند که شرکت گاز استان کردستان وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده و این اقدام ارزنده و مطلوب جای شکرگذاری و تقدیر و تشکر از بانیان آن دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای را برای افزایش رفاه در مناطق دوردست و کم‌برخوردار انجام داده است که می‌توان به شاخص‌ترین آنها که گاز طبیعی است اشاره کرد که هزاران کیلومتر آن طرف‌تر به دورترین مناطق مرزی در شهرستان‌های مریوان و بانه رسیده و در زمستان‌های سرد و کوهستانی منازل هموطنان عزیز و غیور در نقطه صفر مرزی را گرم می‌کند و این گسترش خدمات نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مضاعف دارد که زحمات دولتمردان تلاشگر را منعکس نماید.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1026993

مهمترین اخبار ایران و جهان: