نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 12:08

اولین تخته فرش قرآنی مدور در چهارمحال و بختیاری بافته می‌شود

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: یک تخته فرش قرآنی به صورت مدور برای اولین‌بار در ایران و حتی جهان توسط خانواده زندانیان بافته می‌شود.

مجید حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین ثرایی، روحانی زندان چهارمحال و بختیاری در گذشته آیات قرآن را به صورت مدور و با هدف تبدیل آن به فرش نوشته بود اما به علت ریز بودن طرح، این اتفاق ممکن نشد.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری افزود: این روحانی در سال جاری مجدداً حدود ۶ ماه زمان گذاشت و طرح را در ابعاد بزرگتر آماده کرد که اکنون در مرحله تبدیل به نقشه قالی است.

وی ادامه داد: این فرش برای اولین‌بار در ایران و حتی جهان به صورت مدور و در یک تخته بافته می‌شود که موسسه فرهنگی حکیم میرداماد انجام کارهای فنی، شرکت مرسانا و یک خیر قمی نیز هزینه این کار را بر عهده گرفته‌اند.

حیدری بیان داشت: سرپرست خانوارها و خانواده زندانیان بافندگان فرش خواهند بود که هم اکنون فضای کارگاه از لحاظ مختلف در حال آماده شدن است.

مدیرکل زندان‌های استان در پایان بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود بافت این فرش ۳ سال زمان ببرد و از آنجایی که قیمت مصالح در نوسان است در حال حاضر قیمت دقیقی را نمی‌توان برای این فرش اعلام کرد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1058149

مهمترین اخبار ایران و جهان: