نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 23:15

آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۲ و رمضان در خراسان جنوبی

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال، نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان از فردا یکم اسفند ماه در سطح استان آغاز می شود.

علی تهوری، معاون بازرسی اداره کل صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال۱۴۰۱، نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان ازروز دوشنبه یکم اسفند ماه در سطح استان آغاز می شود.

وی افزود: این طرح در راستای افزایش تقاضای عمومی برای خرید کالا و همچنین خدمات مرتبط در ایام پایانی سال  انجام می‌ شود.

معاون بازرسی اداره کل صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد:در این طرح به منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات، نظارت بر کالاهای پرمصرف و خدمات اولویت دار تشدید شده و مورد رصد و بازرسی بیشتر بازرسان قرار خواهد گرفت.

تهوری با اشاره به برگزاری گشت های مشترک در بازار خراسان جنوبی یادآور شد: در طول اجرای طرح از ظرفیت سایر دستگاه های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و ... نیز به منظور بازرسی و رصد دقیقتر کالا و خدمات مورد هدف استفاده خواهد شد که همراهی این دستگاه ها در اجرای هر چه بهتر این طرح کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به افزایش مبالغ جرائم تخلفات قانون نظام صنفی از جمله عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسان، عدم صدور فاکتور برای مشتری و عدم درج قیمت تا سقف 10 میلیون تومان، از متصدیان واحدهای صنفی خواست نسبت به درج قیمت کالا، نصب نرخ نامه و همچنین نگهداری فاکتور کالاهای موجود در واحد جهت ارائه به بازرسین اقدام نمایند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح نظارتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، گفت: هم استانی های محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت و یا نصب نرخنامه، فروش اجباری کالا و... می توانند مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام نمایند تا مورد بررسی و پیگیری بازرسان قرار گیرد.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1045305

مهمترین اخبار ایران و جهان: