نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 14:59

میوه شب عید مورد نیاز استان قزوین تامین شده است

قزوین- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میوه شب عید مورد نیاز استان قزوین تأمین شده و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین عطایی در کارگروه تنظیم بازار استان قزوین که ظهر یکشنبه در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر امنیت غذایی خوبی در استان قزوین حکمفرما است.

وی با اشاره به خرید میوه مورد نیاز شب عید استان قزوین توضیح داد:: تاکنون ۲۴۲ تن سیب و ۱۸۰ تن پرتقال برای پاسخگویی به نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تأمین شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مهمترین هدف هوشمندسازی و سهمیه‌بندی آرد و نان جلوگیری از قاچاق آرد از استان بود که ساماندهی خوبی را در این حوزه شاهد هستیم اما بستن نانوایی‌های متخلف چاره کار نیست و مردم برای تأمین نان دچار چالش می‌شوند و باید تدابیری اندیشیده شود تا نانواهای جایگزین کار پخت را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای نانوایی متخلف انگشت‌شمار است عنوان کرد: لازم است به تشخیص فرمانداران تعلیق پروانه کسب یا جایگزین‌سازی نانوایان متخلف صورت گیرد و در این زمینه موافق کم کردن سهمیه آرد به‌عنوان اهرم تنبیهی نیستیم و البته این جایگزینی نیازمند هماهنگی با دستگاه قضائی است و بدیهی است که برقراری قانون و ساختارسازی در کوتاه مدت سخت است اما برکات آن در دراز مدت مشخص خواهد شد.

عطایی با اشاره به طرح فجر تا فطر بیان کرد: در این ایام تأمین مرغ و گوشت یخ‌زده به‌طور ویژه در دستور کار قرار دارد همچنین واردات گوشت گرم با هدف تنظیم بازار در حال انجام است و نحوه توزیع گوشت گرم با حجم ۲ برابری است تا قیمت‌ها شکسته شود

این مسئول تاکید کرد: همواره نظارت بر تولیدکننده و فروشنده بوده اما نظارت بر واسطه‌گری‌ها هم باید با جدیت و دقت بیشتری اعمال شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مورد مرغ عنوان کرد: با توجه به وضعیت جوجه‌ریزی در انتهای آذر و اوایل دی‌ماه که در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته سی‌درصد کاهش داشته، اگرچه قیمت مرغ ۲ سه روزی از قیمت مصوب منحرف شد اما کنترل قانونی بر قیمت‌ها همچنان طبق قانون ادامه دارد.

وی گفت: امروز مرغ با قیمت ۶۳ هزار تومان در حال فروش است که کاهش قیمت و رسیدن به قیمت مصوب را شاهد هستیم. همچنین افزایشی در قیمت تخم‌مرغ نداشتیم که شانه‌ای ۸۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد و برنج و شکر هم در حال توزیع است و بازار از این ۲ کالا اشباع است.

عطایی یادآور شد: مسئول برگزاری نمایشگاه بهاره امسال اتاق تعاون است که با پیش‌بینی‌های انجام شده نمایشگاه ویژه بهار و ماه مبارک رمضان از هفدهم تا ۲۸ اسفندماه در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قزوین برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044549

مهمترین اخبار ایران و جهان: