نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 22:59

حمله رژیم صهیونیستی به دمشق جنایت علیه بشریت است

وزیر خارجه سوریه در دیدار با سفرا و روسای نمایندگی‌ های دیپلماتیک در این کشور بر ضرورت واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به دمشق و محکوم کردن آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه در دیدار با سفرا و روسای نمایندگی‌ های دیپلماتیک در این کشور حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به اماکن غیرنظامی دمشق و حومه آن را جنایت علیه بشریت دانست و گفت: این جنایت دقیقا در زمانی رخ داد که سوریه تلاش می کند با پیامدهای فاجعه بار زلزله شدید که اخیرا رخ داده است، مقابله کند.

وی بر لزوم محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از کشتار غیرنظامیان و نقض حاکمیت کشورها تأکید کرد و گفت: اگر جامعه به اصطلاح بین الملل جلوی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را نگیرد، این موضوع باعث ترغیب این رژیم به ارتکاب جنایات بیشتر و گرفتن جان بی گناهان بیشتر می‌ شود.

فیصل مقداد ادامه داد: تداوم حملات و جنایات وحشیانه کابینه تروریستی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و سوریه، تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن است.

وزیر خارجه سوریه در ادامه به ارتباط آشکار بین گروه تروریستی داعش و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در تازه ترین جنایت تروریست های داعش ده‌ ها شهروند سوری در حومه شرقی حمص به شهادت رسیدند.

وی از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست تا فورا برای محکومیت رژیم صهیونیستی و پاسخگویی به این جنایت و فشار برای لغو اقدامات قهری یک جانبه تحمیل شده بر سوریه که مانع از امدادرسانی به زلزله زدگان شده، مداخله کنند.

گفتنی است در حمله هوایی که در ساعت ۲۲ دقیقه بامداد روز یکشنبه رخ داد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از منطقه جولان اشغالی، مناطقی از دمشق و حومه آن را هدف قرار دادند که در نتیجه آن تاکنون پنج شهروند سوری شهید و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

بنابر اعلام یک منبع امنیتی سوری، این حملات علیه مناطق مسکونی دمشق انجام شد و پدافند هوایی ارتش سوریه با اقدام به موقع خود توانست اکثر موشک‌های پرتاب شده را ساقط نماید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045249

مهمترین اخبار ایران و جهان: