نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 18:33

اوکراین تا ۲ ماه نمی‌تواند پاتریوت‌های آمریکایی را دریافت کند

نخست وزیر هلند امروز در سخانی اعلام کرد: اوکراین زودتر از ۲ ماه آینده نمی‌تواند سامانه های «پاتریوت» آمریکایی را دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «مارک روته» نخست وزیر هلند امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشور اوکراین در حال حاضر قادر به دریافت سامانه های دفاع موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکا نیست.

نخست وزیر هلند در این خصوص به خبرنگاران اعلام کرد که نظامیان اوکراینی برای استفاده از این سامانه ها باید ابتدا آموزش های لازم را ببینند و بر این اساس کی یف نمی تواند زودتر از ۲ ماه آینده این سامانه ها را دریافت کند.

وی در ادامه مدعی حمایت از اوکراین در جریان درگیری های اخیر در این کشور شد.

سخنان امروز «مارک روته» نخست وزیر هلند در حالی بیان شد که «کاجسا اولونگرن» وزیر دفاع هلند پیشتر در بیانیه ای اعلام کره بود که ۲ پرتابگر سامانه پدافند هوایی پاتریوت و شماری موشک به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وزیر دفاع هلند یادآور شد که دولت متبوع وی در زمینه حمایت از پروژه سامانه دفاعی پاتریوت با آمریکا و آلمان همکاری خواهد کرد.

این مقام دولت هلند در اظهارات خود افزود که ۶۵ نظامی هلندی آموزش های لازم در این خصوص را به سربازان اوکراینی خواهند داد.

سال گذشته کشورهای اتحادیه اروپا موافقت کردند برای تأمین مالی بخشی از تجهیزات نظامی به اوکراین تلاش کنند.

تسهیلات ایجاد شده در مارس ۲۰۲۱ به گونه‌ای طراحی شد که سقف مالی ۵ میلیارد یورو (در قیمت‌های ۲۰۱۸) برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۷ داشته باشد. در اواخر دسامبر، وزرای خارجه اتحادیه اروپا موافقت کردند که بودجه EPF را ۲ میلیارد یورو با احتمال افزایش بیشتر در مرحله بعدی افزایش خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046549

مهمترین اخبار ایران و جهان: