نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 15:53

فعالیت ۴۸ واحد دانش‌بنیان در اردبیل

اردبیل-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در استان اردبیل در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۴۸ واحد دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در استان اردبیل در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۴۸ واحد دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه استقبال از ایده‌های فناورانه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه در استان اردبیل اقدامات اساسی در صنایع دانش بنیان انجام شده است و در تلاش هستیم تا با اجرای برنامه‌های تسهیلی مناسب زمینه فعالیت بیش از پیش واحدهای دانش بنیان را فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گسترش واحدهای دانش بنیان را یکی از راه‌های توسعه تولید، اشتغال و صنعت عنوان کرد و ادامه داد: اگر واحدی دانش بنیان نباشد از نظر میزان تولید، توان رقابتی آن با واحدهای دیگر کمتر خواهد بود.

صادقی با بیان اینکه برای فرآوری بهینه محصولات کشاورزی باید واحدهای صنعتی مرتبط در استان راه‌اندازی شود، گفت: پایلوت نیمه صنعتی نشاسته حفاری یکی از این واحدها می‌باشد که برای اولین بار در کشور توسط جهاد دانشگاهی در استان اردبیل ایجاد شده است و به عنوان واحد دانش بنیان فعالیت می‌کند و ضمن ایجاد بستر خوداتکایی کشور، به ارزآوری کشور نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نشاسته حفاری در صنعت نفت کاربرد دارد، گفت: در حال حاضر این نوع نشاسته وارداتی است و در تهیّه گِل حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046349

مهمترین اخبار ایران و جهان: