نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 18:31

فلفل دلمه ای اقلید جهانی شد/ صادرات بیش از هزارتن فلفل از اقلید

مدیر جهاد کشاورزی اقلید گفت: درحال حاضر سالانه بیش از هزار تن فلفل دلمه ای از شهرستان اقلید به کشور روسیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

خدامراد طرفدار در گفتگو با خبرنگار فارس در اقلید، با اشاره به کیفیت مطلوب و مرغوب فلفل دلمه ای شهرستان اقلید اظهار داشت: فلفل دلمه ای جز صیفی جاتی است که سالانه در شهرستان اقلید کشت میشود، این محصول به دلیل کیفیت بالا از امتیاز ویژه ای برخوردار است. 

او ادامه داد: این نوع فلفل سالانه در فضای گلخانه ای به مساحت ۵ هکتار کشت می‌شود و به خاطر استفاده ی حداقلی از سموم و کود های شیمیایی ارگانیک محسوب میشود. 

او با بیان اینکه فلفل های ارگانیک اقلید طرفداران زیادی دارد گفت: به دلیل کشت ارگانیک و دارا بودن کیفیت مطلوب این فلفل ها در داخل و همچنین خارج از ایران مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است.

فلفل جهانی اقلید 

وی افزود: درحال حاضر سالانه بیش از هزار تن فلفل دلمه ای از شهرستان اقلید به کشور روسیه و کشور های عربی حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. 

او با اشاره به کمبود ها در بخش کشاورزی به خصوص عرضه ی این محصول عنوان کرد: در حال حاضر در اقلید دستگاه سورتینگ برای بسته بندی مناسب محصول وجود ندارد و کشاورزان می‌بایست پس از برداشت، محصولات خور را به شهر شیراز یا اصفهان جهت بسته بندی و نگه داری بهداشتی و سالم با دستگاه ارسال بکنند. 

او اضافه کرد: ارسال محصولات پس از برداشت به منظور سورتینگ هزینه بر است، چنانچه این دستگاه در خود شهرستان وجود داشته باشد سبب می‌شود کشاورزان هزینه کمتری متحمل شوند و افزایش کشت با استقبال بیشتری روبه رو خواهد شد. 

در آخر طرفدار از جهت اشتغال به این مسئله پرداخت و گفت:این کار به صورت کارفرمایی انجام و اداره می‌شود و در هر زیر مجموعه تعدادی بیش از ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

او افزود: درصورت رفع نواقص و برطرف شدن کمبود ها، افراد بیشتری می‌توانند از این راه درآمد زایی کنند و مشغول به کار شوند. 

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1046693

مهمترین اخبار ایران و جهان: