نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 23:53

اجرای ۵۵۸ هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان قزوین

قزوین- مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵۸ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر نصرت اله نیکو با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵۸ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است، اظهار کرد: این میزان سامانه نوین آبیاری در قالب ۳۴ طرح اجرا شده است.

وی عنوان کرد: همچنین اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سطح حدود ۳ هزار رو ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی این استان در دست اجرا قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بیش از ۵۵ درصد است.

نیکو خاطر نشان کرد: تعهد این استان برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری تا پایان سال جاری ۲ هزار هکتار است که در صورت تخصیص اعتبار بموقع و کافی اجرا خواهد شد.

به گفته وی؛ همچنین سالانه ۶ تا ۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به صورت خود اجرایی سامانه آبیاری تیپ در اراضی کشاورزی استان اجرا می‌شود.

وی اجرای طرح‌های سامانه نوین آبیاری در مزارع کشاورزی را در کاهش تلفات آب در اراضی کشاورزی و باغی و افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی لازم و ضروری دانست.

به گفته وی؛ تاکنون بیش از ۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه نوین آبیاری اجرا شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046905

مهمترین اخبار ایران و جهان: