نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 22:07

تخلفات حادثه ساز عامل اصلی تصادفات در طرح نوروزی

کرمانشاه- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از تخلفات حادثه ساز عامل اصلی تصادفات در طرح نوروزی در هفت روز سپری شده در طرح نوروزی خبر داد.

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عدم رعایت سرعت مطمئنه با سهم ۲۶ درصد و تجاوز و انحراف چپ با ۲۵ درصد و عدم توجه به جلو با ۲۳ درصد مهم‌ترین علل وقوع تصادفات در طرح نوروزی بوده اند.

وی ادامه داد: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و خستگی و خواب آلودگی با سهم ۱۶ درصدی از علت‌های دیگر تصادفات بوده که نشان از اهمیت و الزام استراحت کافی قبل از شروع سفر و همچنین استراحت ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر ۲ ساعت رانندگی دارد.

رئیس پلیس راه کرمانشاه بیان کرد: در ساعات ۱۲ تا ۲۰ با سهم ۵۳ درصدی بیشترین تصادفات رخ داده و در ساعات ۲۰ تا ۲۴ نیز وقوع سوانح با سهم ۲۱ درصدی همراه بوده است.

دستغیب اضافه کرد: برخورد وسیله با وسیله نقلیه با ۵۱ درصد و واژگونی با ۴۷ در صد بالاترین نوع تصادفات بوده اند و محورهای بزرگراهی با ۴۳ درصد و فرعی با ۳۴ درصد محل بیشترین وقوع سوانح ترافیکی است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به علل و عوامل وقوع تصادفات در طرح نوروزی به رانندگان توصیه می‌گردد از عجله و شتاب خودداری و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

پرهیز از ادامه رانندگی هنگام خواب آلودگی، عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشیان از دیگر توصیه‌های رئیس پلیس راه کرمانشاه به رانندگان بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1106805

مهمترین اخبار ایران و جهان: