نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 17:47

برگزاری جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان

رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: از ابتدای سال نو هر روز تا پایان تعطیلات نوروزی از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می شود.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تقارن نوروز با ماه رمضان، اظهار کرد: گیلان مملو از جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و گردشگری است.

وی از برگزاری جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان تا پایان نوروز خبر داد و افزود: برای ارائه خدمات بهتر و ایجاد نشاط اجتماعی به گردشگران و در راستای استقبال از بهار طبیعت و قرآن، جشنواره نوروزی موزه میراث روستایی گیلان هر روز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به نامساعد بودن شرایط جوی در روزهای نخستین نوروز، بیان کرد: جشنواره نوروزی از ابتدای سال نو هر روز از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۷ عصر تا پایان تعطیلات نوروزی با اجرای برنامه‌های متنوع شامل موسیقی سنتی، لافند بازی، مراسم آئینی سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در موزه میراث روستایی واقع در سراوان همراه است.

جهانی، احیا و ترسیم زندگی گذشته نزدیک و آداب و رسوم و شیوه زندگی مردمان گیلان، موزه مشاهیر و تولیدات محلی را از دیگر جاذبه‌های موزه روستایی دانست و بیان کرد: بازدید از موزه میراث روستایی گیلان یکی از مقاصد اصلی گردشگری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1106505

مهمترین اخبار ایران و جهان: