نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 02:14

نمایشگاه‌ها؛ مکانی برای عرضه دست‌ساخته‌های هنرمندان مازنی

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ۲۶ منطقه از استان مازندران نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی برپا می‌شود.

حسین ایزدی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ۲۶ منطقه از استان مازندران نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی برپا می‌شود.

وی افزود: همچنین در شهرستان‌های بابلسر، آمل، نوشهر و نور نمایشگاه‌های ملی صنایع‌دستی را خواهیم داشت.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: طی ایام نوروزی در این نمایشگاه‌ها ۸۵۵ غرفه صنایع‌دستی در نمایشگاه‌ها به معرض عموم مردم گذاشته می‌شود.

ایزدی با اشاره به بحث کارگاه‌گردی در نوروز امسال، تصریح کرد: این موضوع کار جدیدی است به این صورت که گردشگران می‌توانند از کارگاه‌های صنایع دستی که مهر اصالت دریافت کردند و یا به ثبت ملی رسیدند بازدید داشته و همچنین با ماهیت کار، سختی و لذت‌های کار هنرمندان آشنایی پیدا کنند.

وی با اشاره اینکه امسال، سال خوبی برای هنرمندان صنایع‌دستی بود، گفت: تسهیلاتی که به هنرمندان پرداخت شد، نسبت به سنوات قبل بهتر بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1096949

مهمترین اخبار ایران و جهان: