نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 12:36

توزیع میوه تنظیم بازار از ۲۷ اسفندماه آغاز می‌شود

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع میوه تنظیم بازار از ۲۷ اسفندماه در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر از آغاز توزیع میوه تنظیم بازار از ۲۷ اسفندماه در سطح استان خبر داد و گفت: بیش  از ۴۵۰ تن سیب و  پرتقال تامین شده و در ۶۳ غرفه توزیع خواهد شد. 

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت  مصوب برای پرتقال ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب ۲۷ هزار تومان تعیین شده است. 

وی  اظهار داشت : برای تامین مواد پروتینی مورد نیاز مردم، کشیک ایام نوروز تعیین شده که در استان گوشت گرم مورد نیاز تامین شود. 

برزگر اضافه کرد: برای تامین نان مورد نیاز نیز با صنف نانوایان و اتحادیه  نانوایان به جمع‌بندی رسیدیم ۵۰ درصد نانوایان در سه روز اول ایام عید و مابفی در سه روز دوم تعطیلات عید فعالیت داشته باشند. 

وی از بازرسی و ارزیابی کارشناسان  و ارزیابان سازمان از سطح بازار در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: تخلفات احتمالی اصناف مختلف شناسایی و با متخلفان  برخورد خواهد شد. 

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مشکل خاص در زمینه تامین مرغ گرم و منجمد در استان وجود ندارد و  برای تامین گوشت مرغ منجمد مذاکراتی با  پشتیبانی امور دام کشور انجام  شده و به استان سهمیه اختصاص داده شده و مشکلی در  تامین گوشت مرغ منجمد  در ایام پایان سال  وجود ندارد. 

وی عنوان کرد: در خصوص تامین و توزیع سایر اقلام از جمله برنج و شکر نیز با اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هماهنگی شده و یک هزار تن برنج تامین و  بیش از ۷۰۰ تن نیز در طرح دولتی در  اداره کل غله وخدمات بازرگانی ذخیره شده و هم اکنون بیش از ۲ هزار تن موجودی ذخایر استراتژیک و راهبردی استان است.

برزگر گفت : شکر صنف و صنعت و شکر خانوار نیز برای اجرای طرح ضیافت  به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال توزیع شده که این میزان  بیش از نیاز  بوده و هم اکنون قیمت نرخ دولتی و بازار آزاد مانند هم است. 

وی گفت: هم اکنون  ۱۷۰ تن شکر و ۷۰۰ تن برنج طرح ضیافت آماده توزیع در بازار است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097449

مهمترین اخبار ایران و جهان: