نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 15:43

۳۰۰۰ پایان نامه کارشناسی ارشد در دست تهیه است

اردبیل - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در ۶ ماه گذشته قریب به ۳ هزار پایان نامه کارشناسی ارشد در دست تهیه بود که یک هزار و ۵۰۰ پایان نامه به اتمام رسیده است.

اسماعیل چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی دارای ۱۳ هزار و ۳۰۰ دانشجوست که ۷۵۰ نفر از آنها در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اخیراً ۱۰۰ نفر دانشجوی بین المللی وارد دانشگاه شده اند، خاطرنشان کرد: در طول ۶ ماه گذشته حدود ۳ هزار پایان نامه ارشد در دست انجامبود که یک هزار و ۵۰۰ مورد از این پایان نامه‌ها به اتمام رسیده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این مرکز علمی در میان دانشگاه‌های تأسیس شده بعد از انقلاب پس از علامه طباطبایی حائز رتبه دوم و در میان تمام دانشگاه‌ها رتبه ۱۷ را داراست، تصریح کرد: به دلیل قطع ارتباط مراکز علمی و دانشگاهی با صنعت فقر و فقدان اشتغال را در اردبیل شاهدیم که انتظار می‌رود این خلأ ارتباط با حضور شرکت‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی در اردبیل بیش از پیش رونق گیرد.

چمنی اتصال زنجیره صنعت و دانشگاه را مهم ارزیابی کرد و گفت: با وجود شرکت‌های بزرگ تولیدی و کشاورزی در شمال استان این خلأ بیشتر احساس می‌شود که انتظار می‌رود با بررسی‌های کارشناسی زنجیره ارتباط دانشگاه با واحدهای بزرگ تولیدی در راستای رونق اشتغال و ریشه کن کردن بیکاری منسجم‌تر شود.

وی از ارسال فراخوان به ادارات و نهادهای مرتبط با اشتغال در سطح استان از سوی دانشگاه محقق اردبیلی را یادآور شد و بیان کرد: در این فراخوان‌ها تاکید ما بر ارائه پایان نامه‌های مرتبط با مسائل و مشکلات جاری استان بود تا بتوانیم این مسائل را به صورت علمی و کارشناسی بررسی کرده و راه‌های برون رفت از آن را نیز پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تبادل اطلاعات، تجربیات، دانش‌ها و.. از جمله اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و اجرای پایان نامه‌های دانشجویی را در حل معضلات اجتماعی مهم دانست و افزود: تداوم ارتباط دانشگاه با نهادهای تأثیرگذار استان می‌تواند خروجی‌های مثبتی را در راستای کاهش معضلات اجتماعی داشته باشد.

چمنی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی از دانشگاه‌های برجسته کشوری بوده و دارای جایگاه معتبر علمی و بین‌المللی است که توسعه همکاری‌های این مرکز علمی با شرک‌های بزرگ تولیدی و صنعتی می‌تواند منجر به حل مشکلات در استان شود.

وی اضافه کرد: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان چنانچه یکی از واحدهای تولیدی با یکی از مراکز علمی- دانشگاهی مرتبط تفاهم‌نامه همکاری منعقد کند مشمول مزایایی می‌شود که کسر از مالیات به میزان هزینه انجام یافته در فعالیت‌های تحقیقاتی برای سال‌های بعد از آن جمله است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063549

مهمترین اخبار ایران و جهان: