نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 15:06

بیمه دام در مازندران وضعیت خوبی ندارد

ساری- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که بیمه دام در استان وضعیت خوبی ندارد، خواستار توجه به آن برای حمایت از صنعت دامداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود احمدی حاجی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه شورای کشاورزی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه ارز ترجیحی در خوراک دام حذف شد، یکی از مشکلات ما تهیه خوراک دام است که علوفه تر می‌تواند کمک فراوانی در راستای تأمین خوراک دام باشد.

وی افزود: بیمه دام وضعیت خوبی در استان ندارد و برای حمایت از دامداران بیمه دام جدی گرفته شود چراکه می‌تواند دامدار را برای زمان بروز خسارت کمک کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: وضعیت تولید نهال برای پرورش نوغان مطلوب است و با توجه به اینکه اردیبهشت ماه زمان پرورش نوغان در استان است، از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها می‌خواهیم جعبه نوغان‌ها را تهیه کنند.

جهاد کشاورزی از دخالت‌ها ضربه خورده است

حجت الاسلام رضاپور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: همکاران از لابی‌گری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرهیز کنند چراکه جهاد کشاورزی از این دخالت‌ها ضربه‌های زیادی خورده است.

وی بیان کرد: گزارش هرگونه تخلف و دخالت کسانی که در کار جهاد کشاورزی دخالت کنند را به مقامات ذی صلاح ارسال خواهم کرد و مدیران شهرستان‌ها گزارش هرگونه دخالت را به دفتر نمایندگی ولی فقیه گزارش کنند.

رضاپور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئولیت قانون گذاری دارند و نباید دخالتی در عزل و نصب مدیران داشته باشند و شما روی صندلی بهارستان بنشینید و به وظیفه قانونگذاری خودتان بپردازید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036093