نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 19:46

آغاز اجرای پویش همراهان سفر ایمن/ زنجان5 هزار و 800 کیلومتر جاده دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بر لزوم انجام اقدامات فرهنگی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در راستای کمک به کاهش تصادفات جاده‌ای تاکید کرد و گفت: برگزاری «پویش همراهان سفر ایمن» این راستا برنامه‌ریزی و از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین با همراهی ستاد اقامه نماز اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر قزوینیان مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در آئین افتتاح پویش «همراهان سفر ایمن در زنجان» با بیان اینکه این پویش در سه مجتمع خدماتی رفاهی استان اجرا خواهد شد،  اظهار کرد: هدف از برگزاری پویش ترویج آداب سفر، اقامه نماز و مسائل فرهنگی و کاهش تلفات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از اجرای پویش سفر ایمن در ۱۰۰ مجتمع خدماتی _ رفاهی و راهدارخانه در سطح کشور خبر داد و گفت: سال گذشته این پدیش در یک مجتمع خدماتی رفاهی زنجان اجرا شد.

 وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر محور مواصلاتی دارد، ادامه داد: ۲۰۰ کیلومتر از مجموعه راه‌های استان اصلی و آزادراه هستند.

قزوینیان به ارتباط نزدیک استان زنجان با هشت استان اشاره کرد و گفت: این نزدیکی اهمیت محورهای مواصلاتی استان به ویژه آزادراه زنجان به قزوین و زنجان به تبریز را افزایش می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به آمار ۱۶ هزار نفری تلفات در تصادفات جاده‌ای اشاره و تاکید کرد: کاهش این آمار از دغدغه‌های همیشگی مسوولان است.

 وی بر لزوم انجام اقدامات فرهنگی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در راستای کمک به کاهش تصادفات جاده‌ای تاکید کرد و گفت: برگزاری پویش همراهان سفر ایمن  این راستا برنامه‌ریزی و از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین با همراهی ستاد اقامه نماز اجرا خواهد شد.

 قزوینیان اجرای طرح ۶۰_۳۰ را از دیگر پویش‌های پیش‌بینی شده برای کمک به کاهش تصادفات جاده‌ای عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها روی می‌دهد، امیدوارم اجرای این پویش‌ها به کاهش تصادفات کمک کند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1095293

مهمترین اخبار ایران و جهان: