نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 20:28

شولتز در جریان خرابکاری آمریکا در خطوط نورد استریم بوده است

یک نماینده پارلمان آلمان می گوید صدر اعظم این کشور از عملیات خرابکارانه آمریکا در خصوص خطوط لوله گازی روسیه مطلع بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک قانون گذار آلمانی از سکوت صدراعظم این کشور در قبال افشای نقش آمریکا در انفجارهای خطوط لوله گازی نورد استریم روسیه انتقاد کرد.

«ماکسیمیلیان کراه» از اعضای پارلمان آلمان امروز پنج شنبه اعلام کرد که سکوت «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در برابر افشای نقش آمریکا در انفجارهای نورد استریم خود گویای همه چیز است.

این نماینده پارلمان آلمان در ادامه تاکید کرد که عدم واکنش شولتز به گزارش افشاگرانه روزنامه نگار تحقیقی آمریکا، موید آن است که صدر اعظم باید از قبل در جریان عملیات دریایی سری آمریکا، که تحت پوشش رزمایش ناتو در دریای بالتیک در تابستان گذشته صورت گرفت، قرار گرفته باشد.

این قانونگذار آلمانی ابراز اطمینان کرد که دولت آلمان از قبل از سوی آمریکایی ها از خرابکاری در خطوط نورد استریم مطلع شده است. به گفته کراه، این تنها توضیح برای سکوت ناشیانه شولتز است.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

در افشاگری این روزنامه نگار آمده است که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030449

مهمترین اخبار ایران و جهان: