نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 15:34

حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن از ضروریات امروز است

قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه ۲۲ بهمن و حضور حماسی مردم یکی از ضروریات امروز است، گفت: امروز همه انتظار می کشیم که برای حماسه آفرینی به میدان برویم و دشمنان را ناامید کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین اظهار کرد: آنچه باعث شد امام خمینی (ره) در سال ۴۲ برای انقلاب اقدام کنند احساس مسئولیت و تلاش برای تبلیغ دین و بیان حقیقت بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) با حرکت خود دین را یاری کرد و در نهایت خدا نیز به او عظمت بخشیده و مردم را با او همراه کرد و در نهایت انقلاب اسلامی نیز به نتیجه رسید.

امام جمعه قزوین با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) ادامه داد: امام کاظم (ع) فرمود «یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ ا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ» یعنی جوانمردانی گرد او جمع می‌شوند که اعتقاد بسیار بالایی به او دارند و طوفان‌های بنیان کن این جوانمردان را منحرف نمی‌کند و مانند کوه، استوار هستند.

وی تصریح کرد: کسانی که امام خمینی (ره) را یاری کرده و او را درک کرده‌اند هرگز ترسی به دل نداشته و بر همین اساس نیز با تقوای درونی خود همواره پیروز هستند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: این روزها که سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب است باید آن را با جدیت دنبال کنیم تا بتوانیم زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت (عج) را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن و حضور حماسی مردم یکی از ضروریات امروز است، بیان کرد: امروز روحیاتی که در مردم می‌بینیم همه انتظار می کشیم که برای حماسه آفرینی به میدان برویم و همانند هر سال دشمنان را ناامید کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به عفو گسترده زندانیان توسط مقام معظم رهبری ادامه داد: فرزندان جامعه ما اشتباهی مرتکب شدند اما از اشتباه خویش بازگشتند و در نهایت رهبری نیز با نگاهی پدرانه آنها را مورد عفو قرار داد.

وی در پایان با اشاره به سالروز رحلت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی یادآور شد: او از علمای بزرگ کشور بود که امیدواریم به زودی مراسمی برای تجلیل از این استاد بزرگ در قزوین برگزار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031649

مهمترین اخبار ایران و جهان: