نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 23:44

2 زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای در دیلم افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از افتتاح دو زمین چمن مصنوعی در دیلم با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیلم، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر زمین‌های چمن مصنوعی مدارس شهید مدرس و شهید سلیمانی بندر دیلم و سالن ورزشی مدرسه سعادت دیلم با اعتباری بالغ بر ۶میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد. 

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در راستای ارتقای سرانه فضای‌های ورزشی دانش‌آموزی با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر اجرا گردید. 

 وی با اشاره به احداث ۳۶ چمن مصنوعی دانش‌آموزی در طرح شهید سلیمانی، گفت: تاکنون ۳۳چمن افتتاح شده است و از این تعداد دو پروژه چمن مصنوعی به شهرستان دیلم تعلق گرفت و با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. 

موحدی با بیان اینکه ۸ سالن ورزشی دانش‌ آموزی سقف بلند ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم در استان بوشهر داشتیم که از این تعداد یک سالن با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال به دیلم اختصاص یافت و امروز کلنگ آن به زمین زده شد، خاطرنشان کرد: حدود ۱۷ کلاس درس تربیت‌بدنی در مدارس استان تجهیز و افتتاح شده که می‌تواند در راستای ورزش دانش‌آموزی کمک زیادی کند. 

 مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: حدود ۲۰ کلاس بهداشت در این مدت افتتاح شده است که در این کلاس‌یا اتاق‌های بهداشت کارهای بهداشتی دانش‌آموزان مورد رصد و بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد که بتوانیم در حوزه بهداشت دانش‌آموزان گام‌های موثری برداریم. 

وی تصریح کرد: با تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره کل آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت تربیت ‌بدنی وزارت آموزش و پرورش، حدود ۵۰ زمین چمن دانش‌آموزی، ۵۰کلاس درس ورزش و ۸سالن ورزشی دانش‌آموزی در استان ایجاد خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر نیز از نظر سرانه ورزشی در کشور رتبه اول هستیم و امیدواریم با اقدامات انجام شده، این رتبه و جایگاه تثبیت شود.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1028605

مهمترین اخبار ایران و جهان: