نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 11:10

عملکرد ضعیف مدیریت شهری اراک در برف اخیر/ غافلگیری یا کم‌کاری؟

اراک- عملکرد ضعیف مجموعه‌ شهرداری در پی بارش‌های اخیر برف در شهر اراک گلایه‌ بسیاری از شهروندان را به همراه داشت تا جایی که با وجود گذشت چندین روز این نارضایتی‌ها همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در روزهای گذشته بارش قابل‌توجه برف شهرهای مختلف استان مرکزی به‌ویژه اراک را سفیدپوش کرد، این برف که از نیمه‌شب ۲۲ بهمن‌ماه آغاز شد پس از چند روز تداوم برودت هوا و یخ‌زدگی معابر را به همراه داشت.

اما از همان ساعات ابتدایی وضعیتی در معابر شهر اراک ایجاد شد که به باور برخی شهروندان گلایه‌مند، در نتیجه کوتاهی و قصور شهرداری تشدید شده بود و نشان می‌داد که تمهیدات لازم در این خصوص صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه قبل از بارش برف هشدارهای لازم از سوی مدیریت بحران و هواشناسی مبنی بر بارش برف سنگین در نقاط غربی کشور و به‌ویژه شهر اراک داده شده بود اما بارش برف در اراک به بروز مشکلاتی منجر شده و گلایه‌های شهروندان را به دنبال داشت.

فیلم‌ها و تصاویری که شهروندان از سطح شهر در فضای مجازی منتشر می‌کردند، نشان می‌داد برخلاف ادعای مدیران شهری به‌جز برخی از معابر اصلی بازگشایی‌شده سایر نقاط شهر حالت عادی ندارد و شهرداری علیرغم پیش‌بینی‌ها به‌هیچ‌عنوان آمادگی لازم برای رویارویی با این چالش را نداشته است درحالی‌که شهروندان انتظار داشتند تا مدیریت شهری با بسیج امکانات و ظرفیت‌ها تدابیر لازم را اتخاذ کند.

این عملکرد ضعیف حتی واکنش دستگاه قضائی استان مرکزی را نیز به همراه داشت و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با بیان اینکه شهرداری اراک مسلماً وظایف خود را به‌درستی انجام نداده است از ورود دادگستری به ترک فعل مدیران شهرداری خبر داد.

عملکرد ضعیف مدیریت شهری اراک در برف اخیر/ غافلگیری یا کم‌کاری؟

اما باوجوداینکه اکثر شهروندان نسبت برف‌روبی معابر و مقابل منازل خود اقدام کردند اما تا چند روز بعد همچنان برخی خیابان‌ها و کوچه‌های اصلی و فرعی شهر مملو از برف و یخ بود تا جایی که اگر گرمای هوا در روزهای اخیر و تابش آفتاب نبود معلوم نبود این برف تا کی در اراک زمین‌گیر باشد!

حتی با وجود چند روز گرمای قابل‌توجه هوا اما هنوز هم در برخی معابر و کوچه‌های شهر اراک تلی از برف به چشم می‌خورد و در برخی محله‌ها آب‌گرفتگی معابر و عدم بازگشایی جداول همچنان موجب گلایه شهروندان است.

هرچند پاکبانان زحمت‌کش در این روزهای سرد با حداقل ابزار و امکانات از هیچ کوششی برای خدمات رسانی دریغ نکردند اما مدیران شهری نباید ضعف‌های مدیریتی خود را پشت این قشر مظلوم پنهان کنند حال‌آنکه اینکه این اتفاق ناشی از غافلگیری است یا کم‌کاری را به اعلام نظر نهادهای نظارتی مربوطه می‌سپاریم.

عملکرد ضعیف مدیریت شهری اراک در برف اخیر/ غافلگیری یا کم‌کاری؟

بااین‌حال به‌راستی اگر در اراک فقط ۲ تا ۳ روز برف ممتد و مستمر ببارد، وضعیت این کلانشهر کشور چگونه خواهد بود؟ گرچه نزولات آسمانی هدیه و برکت الهی است، اما با این تفاسیر واقعاً شهری مانند اراک با چالشی جدی مواجه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1055593

مهمترین اخبار ایران و جهان: