نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 15:53

تلاش رئیس جمهور رفع کمبودهای بجامانده از دولت قبل است

تربت حیدریه ـ امام جمعه تربت حیدریه گفت: اینک تلاش رئیس جمهوری رفع کمبودهای بجامانده از دولت قبل و لذا شاهد ایجاد زیرساخت‌های اساسی و از جمله برقراری تماس‌های دیپلماتیک و سفرهای خارجی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد معلمی ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه دبیر رسیدگی به امور مساجد شهرستان تربت‌حیدریه اظهار کرد: اینک تلاش رئیس جمهوری رفع کمبودهای بجا مانده از دولت قبل و لذا شاهد ایجاد زیرساخت‌های اساسی و از جمله برقراری تماس‌های دیپلماتیک و سفرهای خارجی هستیم که نتیجه آن هشت سال دیگر مشخص می‌شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه با بیان اینکه امروز در فضای مجازی هجمه زیادی بر علیه نظام جمهوری اسلامی و به خصوص عملکرد دولت سیزدهم منتشر که باعث یاس و نامیدی در مردم می‌شود، گفت: روحانیون موظفند در مساجد و به خصوص در فضای مجازی پاسخ مناسب را به مردم انتقال بدهند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم روحانیون این است که ذهن جوانان را نسبت به مسائل مختلف روشن کنند.

حجت الاسلام معلمی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی آماج بی‌رحمانه تهمت‌ها و اخبار دروغ و ناصواب در فضای مجازی قرار گرفته، گفت: مسولان امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی برخی مسائل را بنا به ملاحضات خاص نمی‌توانند با مردم در میان بگذارند.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: اینجا این وظیفه روحانیون است تا پا به میدان گذاشته و مردم را نسبت به این هجمه‌ها، آگاه سازند.

وی در بخش دیگری در دفاع از عملکرد دولت سیزدهم اظهار کرد: آنچه به عنوان گرانی، کمبود و تورم شاهدش هستیم، حاصل عملکرد هشت ساله دولت قبلی است.

ریشه انقلاب و پیشرفت‌ها در کشور به مساجد باز می‌گردد

در ادامه حجت‌الاسلام علی‌محمد امامی روشناوند، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های خراسان رضوی اظهار کرد: در کنار پیشرفت‌های زیادی که به برکت انقلاب اسلامی نصیب کشور شده، اما ریشه این انقلاب و تمام پیشرفت‌ها به مساجد باز می‌گردد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های خراسان رضوی افزود: در همین مساجد کمک‌های مردمی در دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها ارسال و از همین مساجد پیکر پاک شهدا تشییع می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز مساجد کارکردهای متنوع‌تر دیگری پیدا کرده‌اند، گفت: اینک در برخی مساجد استان شاهد آیند و روند روزانه ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر دانش‌آموز هستیم که برای یافتن پاسخ به شبهات، سووال‌های دینی و مسائل روز خود، به روحانیون مراجعه می‌کنند.

امامی در ادامه به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع جهاد تبیین، ۲۱ بار از لفظ «جوان» استفاده کردند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های خراسان رضوی تصریح کرد: اهمیت این تکرار زمانی بر همگان بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم دغدغه معظم له روی موضوع جوانان و ضرورت آشناسازی آنها با واقعیت‌های روز جامعه متمرکز است.

گفتنی است؛ در این آئین از حجت‌الاسلام مجتبی پاپوش‌دوزان دبیر قبلی رسیدگی به امور مساجد شهرستان تربت‌حیدریه تکریم و حجت الاسلام محمدرضا شیردل به عنوان دبیر جدید این نهاد دینی معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052749

مهمترین اخبار ایران و جهان: