نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 09:28

این هفته طی دو مرحله امواج بارشی وارد کرمانشاه خواهد شد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: موج اول بارش‌ها که مربوط به دوشنبه و سه‌شنبه است؛ بخش خیلی کمی از آن به ما می‌رسد، اما مرحله دوم مربوط به روزهای پایانی هفته (چهارشنبه و پنجشنبه) است که احتمال بارش‌ها بیشتر به نظر می‌رسد.

شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص وضعیت جوی استان طی هفته‌جاری، اظهار کرد: براساس آخرین داده‌های نقشه‌ها، از امروز تا روز یکشنبه شاهد افزایش نسبی دمای روزانه و کاهش دمای شبانه در غالب نقاط خواهیم بود.

وی ادامه داد: این شرایط در اوایل وقت امروز، و به‌خصوص در مناطق مرطوب و سردسیر ممکن است با مه صبحگاهی نیز همراه شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه تا پایان روز یکشنبه ۲۱ اسفندماه سامانه یا بارشی نداریم، تصریح کرد: موج بعدی بارش‌ها طی روزهای دوشنبه ۲۲ اسفندماه و روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه وارد جو استان خواهد شد، البته این سامانه از قدرت بالای برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: به دنبال این وضعیت از بعدازظهر دوشنبه تا پنجشنبه هفته آینده، امواجی ناپایدار جو استان را تحت تاثیر قرار داده؛ علاوه بر ابرناکی آسمان، افزایش دمای شبانه و گاهی اوقات وزش باد، به تناوب سبب بارش‌هایی در سطح استان می‌شود. احتمال این بارش‌ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشتر به نظر می‌رسد؛ سامانه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بخش خیلی کمی از آن به ما می‌رسد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085505

مهمترین اخبار ایران و جهان: