نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 13:25

شهرستان دیر به جایگاه واقعی خود نرسیده است

بوشهر- فرماندار دیر گفت: شهرستان دیر با وجود توجهات نظام اسلامی و دولت، هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس بار برز ظهر جمعه در نشست نمایندگان اقشار مختلف مردم با وزیر اقتصاد و امور دارایی، اظهار داشت: امروز در شرایطی که کشور ایران تحت تحریم دشمنان است، شهرستان دیر میزبان فرمانده ارشد جنگ اقتصادی است.

فرماندار شهرستان دیر افزود: شهرستان دیر با ۷۰ هزار نفر جمعیت ثابت، یکی از شهرستان‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صادرات و واردات، فرهنگی، کشاورزی، گردشگری، صید و صیادی، شیلات و … است.

وی با اعلام اینکه شهرستان دیر در یک کلمه شهرستان مزیت در استان بوشهر است، بیان داشت: بندر دیر با داران بودن زیرساخت‌های بندری و حجم صادرات و ترانزیت کالا هم ردیف برترین صادرکنندگان جنوب قرار گرفته است.

باربرز گفت: شهرستان دیر بیشترین مرز ساحلی در بین شهرستان‌های دیگر استان دارد و واضح است که شیلات آن به عنوان مزیت است.

وی به آب و هوای مناسب و ظرفیت‌های گردشگری و معادن شهرستان دیر اشاره و عنوان کرد: شرایط اقلیمی و خاک مناسب، شهرستان دیر را به قطب تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل مخصوصاً محصول گوجه فرنگی تبدیل کرده است

باربرز با تاکید بر اینکه دریا تکمیل کننده زنجیره اقتصاد کشور است، افزود: وجود اسکله‌های صادراتی و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه قطر و امارات مزیت بزرگ شهرستان دیر است و در صورت توجه می‌تواند هزینه‌های چندین استان را تأمین می‌کند.

باربرز با بیان اینکه پیشرفت‌های زیادی به برکت نظام مقدس اسلامی در شهرستان دیر داشته‌ایم، گفت: متأسفانه این شهرستان با وجود توجهات نظام اسلامی و دولت، هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

وی افزود: امیدواریم با مشارکت مردم و نگاه مردمی دولت ایران قوی، شاهد شکوفایی روزافزون این شهرستان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1069705

مهمترین اخبار ایران و جهان: