نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 01:12

دشمنان تحمل آرامش این مردم را ندارند/ تلاش وزیر کشور برای تفویض اختیار به استانداران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور موانع و رفتارهای خصمانه دشمن علیه کشورمان را متذکر شد و گفت: رفتار خصمانه از جانب برخی از افراد در داخل کشور و همچنین دشمنان در خارج از کشور که تاب تحمل آرامش این مردم را ندارند.

گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن کوشش‌تبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در جلسه مشترک کمیسیون‌های هماهنگی بانک‌های استان با کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با تاکید بر اشتیاق موجود در بین مدیران استانی برای برنامه‌ریزی اظهار کرد: باید از تیم کاری شکل گرفته که منطبق با انتظارات دولت سیزدهم در استان زنجان است برای برنامه‌ریزی و اقدام تقدیر و تشکر کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور موانع و رفتارهای خصمانه دشمن علیه کشورمان را متذکر شد و افزود: رفتار خصمانه از جانب برخی از افراد در داخل کشور و همچنین دشمنان خارج از کشور که تاب تحمل آرامش این مردم را ندارند مشاهده می‌شود که هر روز یک مشکل ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه استاندار به عنوان رئیس جمهور استان تاثیر قابل توجهی در حل مشکلات عمومی مردم دارد از این رو وزیر کشور حداکثر تلاش خود را برای تفویض اختیار استانداران انجام داده است، تصریح کرد: یادمان باشد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حل مشکلات شکل گرفته است، چرا که اگر امور با قوانین و مقررات موجود حل شدنی بود دیگر نیازی به تشکیل این کارگروه نبود.

کوشش‌تبار تاکید کرد: کارگروه ستاد تسهیل تشکیل شده است چرا که اگر سرمایه‌گذار احساس کند که قوانین و مقررات موجود مانع انجام کار است امیدوار به مراجعه به این کارگروه برای ایجاد گشایش در امور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تشریح بازدیدهای خود از واحدهای تولیدی و دیگر فعالیت‌های اقتصادی در سطح استان گفت: یادمان باشد اگر بخش خصوصی ۷۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌کند مسئولان باید به دنبال جذب رضایت وی رفته و به وی برای پیشبرد امور کمک کند.

وی با بیان اینکه اقدام دندان گیری از بانک‌های خصوصی استان زنجان مشاهده نکرده است، که باید در کنار اقدامات مفید انجام شده متذکر شود، ادامه داد: هر چند خیلی از مدیران از جمله مدیران بانکی تلاش‌های زیادی می‌کنند ولی یادمان باشد بخش خصوصی چشم فعالیت در حوزه اقتصاد است و برای پیشبرد امور باید به حل مشکلات این بخش توجه ویژه شود.

کوشش‌تبار با توصیه به مدیران برای تنظیم کردن سرعت فعالیت خود با استاندار زنجان افزود: به واقع آنچه در این استان دیدم آینده خوب امیدبخش برای مردم این استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: طرف صحبت من مدیران بانک‌ها هستند که سهم استانی از طرح‌ها باید طی خداکثر یک هفته آینده به شبکه بانکی ارسال شود تا سقف سهم استان جبران شود.

وی با تاکید بر جبران عقب ماندگی از تخصیص اعتبار برای طرح‌های استانی بدون تلاش برای پیدا کردن مقصر افزود: در سطح کشوری برای پرداخت کل سهمیه استان‌ها تا آخر اسفندماه تاکید شده تا جبران عقب ماندگی بدون کم شدن از دقت عمل محقق شود.

کوشش‌تبار بر ضرورت توجه به زنجیره‌های ارزش تولید در استان تاکید کرد و گفت: گویا در این روال حلقه‌های مفقوده وجود دارد که باید شناسایی و رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور منفعت جوامع محلی از پروژه‌های عمرانی را از اهداف دولت برشمرد و تاکید کرد: قطع حلقه‌های وابستگی به بیرون از مرزها از دیگر اهداف تعریف شده در اجرای پروژه‌ها است.

وی به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در یک سال اخیر در سطح استان اشاره و تصریح کرد: باید قدر جوانان اهل فن‌آور برای ایفای نقش برای تحقق اهداف اقتصادی کشور را دانسته و در برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای تحقق آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

کوشش‌تبار به برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح ملی با بررسی مسائل و مشکلات استان‌ها به صورت دوره‌ای اشاره کرد و گفت: ب مسؤولان مربوطه در این حوزه توصیه خواهد شد که همه مسائل و مشکلات زنجان با اولویت در این جلسات طرح و بررسی شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069093

مهمترین اخبار ایران و جهان: