نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 10:33

برگزاری آزمون سراسری مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲

بیرجند- معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: آزمون سراسری مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ در بیرجند برگزار می‌شود.

سید جواد حسینی واشان صبح پنج شنبه در حاشیه برگزاری این آزمون سراسری در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: آزمون مقطع دکتری سال ۱۴۰۲ در نوبت صبح روز پنجشنبه و آزمون سراسری کارشناسی ارشد در نوبت‌های عصر پنجشنبه و صبح و عصر روز جمعه در حوزه‌های آزمونی دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

دبیر ستاد استانی آزمون‌ها در خراسان جنوبی با اعلام اینکه آزمون سراسری مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ به صورت همزمان با کشور در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود، افزود: آزمون مقطع دکتری سال ۱۴۰۲ در نوبت صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه جاری با رقابت هزار و ۳۶۸ داوطلب شامل ۶۱۸ داوطلب زن و ۷۵۰ داوطلب مرد در ۲۴۷ کد رشته آغاز می‌شود.

به گفته وی، داوطلبان آزمون سراسری کارشناسی ارشد در نوبت عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند و نوبت صبح و عصر روز جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اعلام اینکه در آزمون کارشناسی ارشد چهار هزار و ۸۷۶ داوطلب خراسان جنوبی به رقابت می‌پردازند، بیان داشت: از این تعداد دو هزار و ۵۶۲ داوطلب زن و دو هزار و ۳۱۴ نفر مرد هستند.

حسینی واشان با تأکید بر اینکه داوطلبان به موقع به سامانه سنجش آموزش کشور مراجعه و ضمن دریافت کارت ورود به جلسه آزمون با توجه به تاریخ و ساعت برگزاری آزمون در حوزه‌های مورد نظر حضور می‌یابند، گفت: همراه داشتن کارت ملی و کارت شرکت در آزمون عکس دار برای ورود به جلسه الزامی است.

وی تصریح کرد: به همراه داشتن هرگونه وسیله فلزی و الکترونیک و هوشمند در جلسه آزمون ممنوع است و به همراه داشتن خودکار آبی، مداد، پاک کن و مدادتراش ساده در جلسه آزمون لازم است.

حسینی عنوان داشت: با توجه به حضور مراجعان از شهرستان‌های دیگر، از داوطلبان بیرجندی خواستاریم برای جلوگیری از بروز ترافیک حتی‌الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067649

مهمترین اخبار ایران و جهان: