نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 21:01

برگزاری همایش خیران سلامت در زنجان/ لزوم تغییر فرهنگ فعالیت خیران از درمان به پیشگیری

معاون بهاشت دانشگاه علوم پزشکی استان از برگزاری همایش تقدیر از خیران سلامت در زنجان در سال آینده خبر داد و گفت: لازم است فرهنگ فعالیت خیران در حوزه سلامت از درمان به سمت پیشگیری، تحقیق و پژوهش تغییر کند چرا که نیاز به تغییر سبک زندگی در سطح جامعه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مشهود تقی لو معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه کارگروه اجتماعی استان با تاکید بر افزایشی بودن روند ابتلا به کرونا در دو بخش بستری و سرپایی اظهار کرد: باید متوجه بود که آمار واقعی ابتلا به کرونا بیشتر از آمار اعلامی است چراکه علائم سبک بیماری مانع از مراجعه همه مبتلایان به مراکز درمانی و انجام تست شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تبلیغات منفی انجام شده در مورد واکسیناسیون اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک مهمترین راه پیشگیری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان زنجان، سلطانیه و خدابنده به لحاظ کرونایی در وضعیت آبی قرار دارند، افزود: بقیه شهرستان‌ها هم در وضعیت زرد قرار دارند.

تقی‌لو از برگزاری همایش تقدیر از خیران سلامت در زنجان در سال آینده خبر داد و گفت: لازم است فرهنگ فعالیت خیران در حوزه سلامت از درمان به سمت پیشگیری، تحقیق و پژوهش تغییر کند، چرا که نیاز به تغییر سبک زندگی در سطح جامعه وجود دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: برخلاف تصو موجود، در حال حاضر مهمترین مشکل سلامت، شیوع بیماری‌های غیر واگیر است.

وی به ظرفیت بسیج در همه عرصه‌ها از جمله حوزه سلامت اشاره و تاکید کرد: بسیج و گروه‌های جهادی نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های سلامت محور ایفا می‌کنند.

تقی‌لو از اجرای برنامه‌های سلامت محور در نقاط مختلف استان از جمله حاشیه شهرها خبر داد و گفت: در این راستا تلاش برای مردمی سازی فعالیت‌ها ادامه دارد که در این راستا ۵ هزار و ۱۹۳ فعال محله ‌محور و ۲۳۴ هزار سفیر سلامت در سطح استان فعال هستند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1093293

مهمترین اخبار ایران و جهان: